پارک ملی بوجاق بندرکیاشهر از زباله پاکسازی شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت،ابراهیم غلامی،رییس اداره پارک ملی خشکی ، دریایی بوجاق بندرکیاشهر گفت : پارک ملی بوجاق بندرکیاشهر به مناسبت هفته محیط زیست از زباله پاکسازی شد.

او افزود : این برنامه فرهنگی با همکاری و مشارکت حدود ۵۰ نفر از علاقه مندان و دوستداران طبیعت، سمن ها و مامورین یگان حفاظت پارک ملی بوجاق بندرکیاشهر انجام شده است.

رییس اداره پارک ملی خشکی ، دریایی بوجاق بندرکیاشهر گفت: شرکت کنندگان در این برنامه بیش از ۷۰ کیلوگرم زباله های بجا مانده از حضور گردشگران کم توجه به محیط زیست را از نقاط مختلف پارک ملی بوجاق جمع آوری کردند.

ابراهیم غلامی با بیان اینکه ریختن زباله در طبیعت می تواند اثرات زیست محیطی غیر قابل جبرانی را به همراه داشته باشد،افزود:تقویت مشارکت مردم می تواند نقش موثری در حفظ طبیعت و محیط زیست داشته باشد ضمن آنکه باید در این خصوص فرهنگ سازی مناسبی صورت گیرد.

او گفت : پارک ملی بوجاق بخش بندرکیاشهر از توابع شهرستان آستانه اشرفیه، نخستین پارک ملی خشکی و دریایی ثبت شده در ایران است که سه هزار و ۴۳۳ هکتار وسعت دارد و به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری طبیعی همواره مورد توجه گردشگران  می باشد.

 انتهای پیام/عط

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.