مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مهاباد گفت: بیش از ۱۵۵ طرح آبیاری تحت فشار و امور دام در شهرستان مهاباد آماده بهره برداری است.

جعفر ایمانیان مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مهاباد در گفت و گو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، گفت: ۱۵۵ طرح آبیاری تحت فشار و امور دام در شهرستان مهاباد آماده بهره برداری است و این طرح‌ها به مناسبت گرامیداشت هفته جهاد کشاورزی در این شهرستان افتتاح خواهند شد.

ایمانیان با اعلام اینکه ۱۵۵ طرح کشاورزی با اعتباری بالغ بر ۱۱ میلیارد تومان در مهاباد افتتاح می‌شود، افزود: از این تعداد ۱۵۳ طرح مربوط به اجرای آبیاری تحت فشار و ۲ طرح دیگر بخش امور دام شامل پرورابندی گوسفند و بز است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مهاباد با اشاره به اینکه برای اجرای این طرح‌ها ۱۱ میلیارد تومان هزینه شده است، تصریح کرد: ۴۱۰ میلیارد تومان آن تسهیلات دولتی و بقیه آورده شخصی است.

این مقام مسئول در شهرستان مهاباد با بیان اینکه بهره‌برداری این طرح‌ها برای ۱۶۵ نفر اشتغال مستقیم و غیرمستقیم ایجاد می‌شود، اضافه کرد: در اجرای طرح تجمیعی، تجهیز ۳۰۵ هکتار از اراضی کشاورزی به سامانه آبیاری تحت فشار متصل خواهد شد و علاوه بر این ۵۰۰ راس دام شامل پرورابندی گوسفند و بز آماده سازی شده است.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.