مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: با بارندگی های اخیر بسیاری از قنات های خشکیده استان جان دوباره گرفت.

غلامی مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، گفت: تعداد قنات‌های ثبت شده استان طبق آمار رسمی شرکت آب منطقه‌ای ۶ هزار و ۲۵۲ رشته می‌باشد.

او با بیان اینکه خشکسالی‌های گذشته ۶۵۰ رشته از قنوات استان را خشک کرده بود افزود: این قنوات که به هوابین معروفند با بارندگی‌های امسال مجددا جان گرفتند.

غلامی با اشاره به اینکه سالانه ۲۶۴ میلیون متر مکعب آب از قنوات استان استحصال می‌شود اظهار کرد: ۹۵ درصد از این میزان صرف بخش کشاورزی و ۵ درصد برای تامین آب شرب صرف می‌شود.


بیشتر بخوانید


مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه اعتبارات برای قنوات از ۳ محل ملی، استانی و بحران تامین می‌شود عنوان کرد: پارسال به دلیل سفر معاون برنامه و بودجه کشور به استان اعتبارات خوبی از محل ملی به این حوزه اختصاص یافت، اما اعتبارات استانی قابل ملاحظه نیست.

او ادامه داد: برای بازسازی قنوات استان طرح‌های مشارکتی با آستان قدس، بنیاد برکت، کمیته امداد و قرارگاه قدس بسته شده است.

انتهای پیام / ط آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.