سرپرست مدیریت زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان گفت : امسال کاهش ۱۳۰۰ هکتاری کشت گوجه فرنگی در استان را داشته‌ایم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ محمدسعید هوشیار سرپرست مدیریت زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان گفت : پارسال ۸۳۲۳ هکتار از اراضی استان زیر کشت گوجه فرنگی رفته بود که به دلیل اقدام کشاورزان به کشت زیاد این محصول، قیمت گوجه فرنگی در فصل برداشت محصول کاهش بسیاری پیدا کرد و به کیلویی کمتر از ۳۰۰ تومان هم رسید.

او گفت : کاهش شدید قیمت گوجه فرنگی در سال گذشته دولت را ناچار به خرید حمایتی محصول از گوجه کاران کرد و در نهایت ۸۰ هزار تن محصول با قیمت هزار تومان به ازای هر کیلوگرم از طریق تعاون روستایی از گوجه کاران استان کرمانشاه خریداری شد.

سرپرست مدیریت زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با قدردانی از کشاورزان برای همراهی در رعایت سهمیه‌های ابلاغی جهت کشت گوجه فرنگی در سال جاری، گفت: اگر کشاورزان بر اساس سهمیه‌های ابلاغی نسبت به کشت محصولات کشاورزی مثل گوجه فرنگی اقدام کنند، با افت و خیز‌های شدید قیمت محصول در فصل برداشت مواجه نخواهیم شد.

هوشیار به آمار کشت گوجه فرنگی در سال جاری اشاره و افزود: امسال حدود هفت هزار هکتار از اراضی استان زیر کشت گوجه فرنگی رفته که حدود ۶۲۵۰ هکتار از این سطح در شهرستان‌های سرد و معتدل و ۷۵۰ هکتار دیگر هم در مناطق گرمسیر استان کشت شده است.

 هوشیار گفت: شهرستان کرمانشاه بیشترین سطح زیر کشت گوجه فرنگی استان کرمانشاه را دارد.

او ادامه داد: امسال حدود ۵۰۰ هزار تن گوجه فرنگی در استان کرمانشاه برداشت شود.

هوشیار با اشاره به آغاز خرید حمایتی گوجه فرنگی در کشور با شروع برداشت محصول در برخی از استان‌ها و کاهش قیمت آن در سال جاری، گفت: در استان کرمانشاه هم در صورتی که با آغاز فصل برداشت با کاهش قیمت محصول مواجه شویم، نسبت به خرید حمایتی محصول از کشاورزان اقدام خواهیم کرد.

او ادامه داد: برداشت گوجه فرنگی در استان کرمانشاه از اوایل تیرماه در مناطق گرمسیر آغاز و تا مهر ماه در مناطق معتدل و سرد استان ادامه پیدا خواهد کرد .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.