مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه گفت : ۲۱تا۲۷ خرداد هفته جهاد کشاورزی نامیده شده است .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ کولانی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه گفت : با فرمان حضرت امام خمینی (ره) جهاد سازندگی در ۲۷ خرداد ۱۳۵۸ تشکیل شد و از همان آغاز کار توانست خیل عظیم نیرو‌های دلسوز، جوان و متخصصین متعهد و مسلمان در رشته‌های گوناگون را برای احیا و نوسازی روستا‌ها در ابعاد اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی به خود جذب نماید.

او گفت : به دنبال فرمان حضرت امام خمینی (ره) مبنی بر تشکیل جهاد سازندگی، اقشار مختلف مردم جهت محرومیت زدایی بسیج شدند. خدمات ارزنده جهاد سازندگی علاوه بر سازندگی و آبادانی مناطق محروم کشور در طول هشت سال دفاع مقدس، از نقش موثر این نهاد انقلابی در حفظ استقلال و تمامیت ارضی ایران حکایت دارد، و وزارت جهاد سازندگی در سال ۷۹ پس از ادغام با وزارت کشاورزی، وزارت جهاد کشاورزی نام گرفت.

کولانی افزود : از سویی دیگر کشاورزی در بسیاری از کشور‌ها محور توسعه قرار گرفته و در ایران نیز این بخش از اهمیت بسزایی برخوردار است و می‌تواند نقش عمده‌ای در رونق اقتصادی داشته باشد و محصولات آن می‌تواند به عنوان یکی از صادرات غیر نفتی باشد.

او افزود : جایگاه کشاورزی در آموزه‌های دینی و فقه اسلامی، بسیار مورد توجه و تأکید قرار گرفته است و احکام مربوط به این کار مقدس برای مؤمنین و مسلمین تشریح شده است، یکی از آن احکام، زکات است که شکرانه نعمتی است که خداوند به کشاورز داده است.

کولانی ادامه داد : ایران اسلامی به عنوان کشوری صاحب تمدن کهن، دارای پیشینه درخشان در زمینه کشاورزی بوده است.

او ادامه داد : پس از انقلاب اسلامی ایران نیز هدف و تلاش مسئولان در این راستا قرار گرفت که کشور در تولید محصولات کشاورزی و به ویژه محصولات راهبردی مانند گندم به خودکفایی کامل برسد و پس از پایان دفاع مقدس نگاه مسئولان نظام به تدوین و به کارگیری برنامه‌های توسعه برای اقتصاد و به ویژه در بخش کشاورزی جلب شد.

کولانی گفت : یکی از راه کار‌های مهم برون رفت از برخی بحران‌های اجتماعی مانند بی کاری و ایجاد فرصت‌های شغلی، کشاورزی است. در بیان اهمیت بخش کشاورزی در اقتصاد یک کشور، کافی است بدانیم که بخش کشاورزی، عمده نیاز‌های غذایی جمعیت کشور را تأمین می‌کند و جمعیت قابل توجهی برای اشتغال کشور در گرو این بخش است.

او گفت : امروزه کشاورزی به عنوان یک رشته علمی و مجهز به فن آوری روز، نقش اساسی در رشد همه جانبه کشور و استقلال آن ایفا می‌کند که این مهم، با تربیت نیرو‌های متخصص و متعهد امکان پذیر است.

هفته جهاد کشاورزی یاد آور مجاهدت و جانفشانی

نوربخش حاتمی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت : هفته جهاد کشاورزی (۲۱، الی ۲۷ خرداد ماه) یاد آور مجاهدت و جانفشانی عزیزانی است که در سنوات گذشته علاوه بر حضور در عرصه تولید، در دفاع از کیان ایران سرافراز، از جان و مال خود گذشتند .

او گفت : واژه سنگرسازان بی سنگر را برای خود ثبت نمودند و امروز جانشینان شایسته آن خوبان با حضور در میدان جهش تولید، امنیت غذایی کشور را تامین می‌نمایند.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.