کارشناس امور کودکان اداره‌کل بهزیستی اصفهان با اشاره به آغاز فعالیت مهدهای کودک از خانواده‌ها خواست قبل از سپردن فرزندان خود به این مراکز از سلامتی آنها در ارتباط با مبتلا نبودن به بیماری کرونا مطمئن شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،عفت نجف پور کارشناس امور کودکان اداره‌کل بهزیستی اصفهان افزود: این توصیه بیشتر به خانواده‌هایی است که دارای بیمار کرونایی یا مشکوک به این بیماری هستند، زیرا کودکان ناقلان خوبی برای انتقال این بیماری به همسن و سالان خود و بزرگتر‌ها هستند.

مهد‌های کودک استان اصفهان امروز همزمان با سراسر کشور با تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی بازگشایی شده است.

کارشناس امور کودکان اداره‌کل بهزیستی اصفهان اظهارداشت: پروتکل بهداشتی از سوی مرکز بهداشت استان به مهد‌های کودک استان ابلاغ شد و باید بند بند آن به صورت کامل اجرا شود.

او رعایت فاصله یک تا ۲ متری بین کودکان در اتاق‌های مشترک، گندزدایی وسایل بازی به صورت مستمر، اجتماع کارکنان در اتاق کار و بازی کودکان، مجهزبودن نیرو‌های خدماتی مهد‌ها به ماسک، دستکش و چکمه، استفاده از مواد غذایی به صورت کامل جوشیده و گندزدایی یخچال و فریزر را از جمله بند‌های پروتکل بهداشتی مهد‌های کودک استان برشمرد.

نجف پور با اشاره به اینکه بسیاری از مادران شاغل به لحاظ وضعیت شغلی خود متقاضی سپردن کودکان خود به مهد‌ها هستند، گفت: نسبت به نیمه اول سال و پیش از شیوع بیماری کرونا و یا مدت مشابه در سال گذشته ظرفیت مهد‌های کودک کاهش می‌یابد.

او با اشاره به وعده پرداخت تسهیلات حمایتی به مهد‌های کودک به عنوان مشاغل زیان‌دیده از کرونا یادآور شد: تاکنون فقط شماری از مربیان مشمول بیمه بیکاری شدند، ولی پرداختی در قالب تسهیلات به مدیران مهد‌ها صورت نگرفته است.

کارشناس امور کودکان اداره‌کل بهزیستی اصفهان با بیان اینکه بسیاری از مدیران مهد‌های کودک امکان بازگرداندن شهریه پرداخت شده از سوی خانواده‌ها را ندارند، گفت: آن‌ها خواستار برگزاری کلاس‌های آموزشی جبرانی در تابستان برای گروهی از کودکان پنج تا ۶ سال که امسال قرار است به مدرسه بروند هستند تا بخشی از شهریه‌های پرداختی جایگزین شود.

اکنون در استان ۷۳۷ مهدکودک با دستکم پنج هزار نیرو در استان وجود دارد که ۴۰ هزار کودک از ۶ ماه تا ۶ سال را زیرپوشش دارند.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.