مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه،گفت : هم اکنون در هر ثانیه یک مترمکعب آب از سد گاوشان برای تامین آب شرب شهر کرمانشاه وارد مدار بهره‌برداری می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ بهرام درویشی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه با بیان اینکه خط اضطراری آبرسانی به شهر کرمانشاه از سد گاوشان هم اکنون در مدار است، گفت : در حال حاضر در هر ثانیه یک مترمکعب و در هر شبانه‌روز ۸۶ هزار و ۴۰۰ مترمکعب آب از محل این سد برای شهر کرمانشاه تامین می‌شود.

او گفت : در صورتی که نیاز باشد، هم اکنون ظرفیت تامین دو برابر این میزان یعنی تا دو مترمکعب آب در ثانیه از سد گاوشان را داریم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه با بیان اینکه خط اضطراری سد گاوشان بخش قابل توجهی از منبع تامین آب شهر کرمانشاه را به خود اختصاص می‌دهد، افزود: البته منابع دیگری از جمله چاه‌های میان دربند را نیز برای تامین آب شرب شهر کرمانشاه داریم که در اختیار شرکت آب و فاضلاب است.

درویشی درباره آخرین وضعیت طرح بلندمدت آبرسانی به شهر کرمانشاه از سد گاوشان افزود: در قالب این طرح قرار است تا افق ۱۴۰۵ و برای جمعیت ۱.۵ میلیون نفری شهر کرمانشاه حدود ۶۰ میلیون مترمکعب آب در سال تامین شود.

او با بیان اینکه این طرح شامل چند بخش مختلف است، تصفیه‌خانه آب را یکی از مهمترین این بخش‌ها برشمرد که کار سازه‌ای آن بیش از ۸۳ درصد پیشرفت دارد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه ۸۱ هزار مترمکعب مخزن را از دیگر بخش‌های طرح آبرسانی بلندمدت به شهر کرمانشاه از محل سد گاوشان اعلام کرد و ادامه داد: از این میزان نیز تاکنون ۴۳ هزار مترمکعب مخزن ساخته شده و احداث مابقی مخازن نیز حدود ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

او افزود: در صورت تامین اعتبار، طرح آبرسانی بلندمدت به شهر کرمانشاه از سد گاوشان امسال به بهره‌برداری برسد .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.