مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کرمانشاه، از بستن ۴۶ حلقه چاه غیرمجاز در مرکز استان خبر داد و گفت : با مسدود شدن این تعداد چاه از برداشت غیرمجاز ۲ میلیون متر مکعب از منابع آب زیرزمینی جلوگیری شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ بهرام درویشی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کرمانشاه گفت : این چاه‌ها در دشت‌های ماهیدشت، میاندربند و درود فرامان از ابتدای اردیبهشت ماه تاکنون توسط واحد گشت و بازرسی و امور منابع آب شهرستان کرمانشاه شناسایی و با هماهنگی مراجع قضایی مسدود شد.

او گفت : در این راستا ۲ دستگاه حفاری غیرمجاز نیز شناسایی و به پارکینگ‌های شرکت آب منطقه‌ای منتقل شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کرمانشاه افزود: برداشت‌های بی‌رویه آب سبب افت سطح آب‌های زیرزمینی شده است و کاهش سطح آب‌های زیرزمینی خطرات و عواقب جبران ناپذیری از جمله ایجاد فروچاله، فرونشست زمین، شور شدن آب و کاهش کیفیت آب را در پی دارد.

درویشی با تاکید بر اینکه در سال ۹۸ برخورد جدی با چاه‌های غیرمجاز سطح استان را در دستور کار قرار دادیم، گفت: برداشت‌های بی‌رویه و غیرمجاز از آبخوان‌ها باعث تشدید روند افت منابع آب و مخاطرات زیست محیطی در دشت‌ها شده است.

او با اشاره به اینکه بخش زیادی از کشاورزی به منابع آب زیرزمینی وابسته است، گفت: اجرای طرح هوشمندسازی چاه‌های کشاورزی در قالب طرح تعادل بخشی منابع آبی و همچنین کنترل بهره‌برداری چاه‌های غیرمجاز که در دست اقدام قرار گرفته یکی از مهم‌ترین راهکار‌های صرفه جویی و بهینه سازی مصرف آب است.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.