رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: کاهش محدودیت‌ها و از سرگرفتن شرایط اشتغال مهاباد را وارد مرحله جدیدی از شیوع بیماری کرونا کرده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، جواد آقازاده ریاست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی گفت: با کاهش محدودیت‌ها و از سرگرفتن شرایط اشتغال بیشتر مشاغل، شیوع بیماری کرونا وارد مرحله جدیدی شده که نشان دهنده آغاز موج دوم بیماری کرونا است.

آقازاده گفت: با از سر گرفتن بیشتر مشاغل مردم به هیچ عنوان نباید احساس کنند که بیماری کرونا در جامعه وجود ندارد بلکه باید با رعایت دستور العمل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی در کاهش سیر بیماری به جامعه و مسئولان کمک کنند.

نقش رسانه‌ها در آگاه سازی مردم  از خطرات کرونا مهم است

او تصریح کرد: اصحاب رسانه در کنار کادر بهداشتی درمانی در خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا هستند در شهرستانی مانند مهاباد با داشتن صدا و سیمای مستقل نقش مهمی در آگاه سازی و ارتقا سواد سلامت مردم دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ارومیه افزود: در شرایطی که با رعایت نکردن فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی شیوع این بیماری در بیشتر شهر‌های استان افزایش یافته است در این میان فرهنگ سازی و اطلاع‌رسانی شفاف توسط رسانه‌ها نقش موثر در پیشگیری از شیوع این ویروس و مهار آن دارد.

آقازاده ادامه داد: با کاهش سن مبتلایان به بیماری به افراد کمتر از ۵۰ سال در بیشتر شهر‌های استان انتظار می‌رود با افزایش سیر صعودی بیماران مبتلا شمار بیماران سرپایی و بستری افزایش یافته است.

انتهای پیام/ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۱:۳۹ ۲۴ خرداد ۱۳۹۹
از اطلاع رسانیتون ممنون
خدا رحم کنه بهتر نیست دوباره شهرمون قرنطینه بشه؟!