رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان از همکاری ضعیف بیمارستان امام خمینی(ره) آبادان در پذیرش بیماران کرونایی انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،دکتر شکراله سلمان‌زاده، رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان ضمن انتقاد از عملکرد بیمارستان امام خمینی (ره) در این شهرستان گفت: با وجود اینکه در شورای تامین آبادان مصوب شده که در صورت تکمیل ظرفیت بیمارستان آیت‌اله طالقانی آبادان در پذیرش بیماران مبتلا به ویروس کرونا، بیمارستان امام خمینی (ره) به عنوان بیمارستان دوم و معین به صورت کامل همکاری لازم را داشته باشد، اما متاسفانه در حال حاضر این بیمارستان تنها ۳۰ تخت را در اختیار بیماران کرونایی قرار داده است.

او افزود: روند افرایشی ابتلا به کرونا در جنوب غرب خوزستان به نحوهی است که دانشکده علوم پزشکی آبادان، به تنهایی توان مقابله با همه گیری کووید ۱۹ را ندارد و در این میان عدم پایبندی مجموعه‌هایی مثل وزارت نفت و بیمارستان امام خمینی (ره)، به مصوبات تعیین شده، شرایط را برای ما به مراتب سخت‌تر می‌کند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان ادامه داد: اگر بیمارستان امام خمینی (ره) نسبت به مصوبات شورای تامین شهرستان مقید نباشد، مجبور می‌شویم که بیمارستان شهید بهشتی را به عنوان بیمارستان دوم و معین، به کار بگیریم که این موضوع تبعات زیادی را به دنبال خواهد داشت.

سلمان زاده اظهار داشت: در صورت استفاده از ظرفیت بیمارستان شهید بهشتی به عنوان بیمارستان معین برای بیماران مبتلا به کویید ۱۹، فشار درمان دیگر بیماران در شهر بر عهده دو بیمارستان ۱۷ شهریور و امام خمینی (ره) قرار خواهد گرفت، که با توجه به توان و دولتی نبودن این ۲ بیمارستان، با مشکلات به مراتب عدید ه ا ی مواجه می‌شویم.

او در ادامه تصریح کرد: مجموعه بهداشت و درمان تحت پوشش صنعت نفت، پیش از این با خرید تجهیزاتی مثل ونتیلاتور همکاری خوبی، با دانشکده علوم پزشکی آبادان داشته و انتظار می‌رود، در شرایط فعلی نیز ضمن پایبند بودن به تعهدات خود، نهایت همکاری را با دانشکده علوم پزشکی آبادان داشته باشد.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان در پایان گفت: تمام مردم منطقه درخواست میکنیم که برای حفظ جان خود به غیر از موارد ضروری از منزل خارج نشوند تا شرایط بحرانی که در آن قرار داریم، بدتر از این نشود.

انتهای پیام/ ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.