حضور در مراسم ختم و عروسی دلیل ابتلای ۴۷ نفر از مردم کهگیلویه وبویراحمدی به ویروس کرونا در چند روز اخیر بود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۳۷ نفر از هم استانی‌ها به دلیل حضور در مراسم ختم و ۱۰ نفر دیگر هم به دلیل شرکت در مراسم عروسی به ویروس کرونا مبتلا شدند.

کلانتری با بیان اینکه با وجود هشدار‌های مکرر مسئولان استانی و کادر بهداشت و درمان مراسم‌های ختم و عروسی در کهگیلویه و بویراحمد پر رنگ‌تر و شلوغ‌تر از گذشته برگزار می‌شوند افزود: با وجود تلاش مسئولان برای پیشگیری از شیوع این ویروس، افراد بسیاری به ویژه افراد آسیب پذیر، در این مراسم‌ها شرکت می‌کنند.

او از مردم خواست دستورالعمل‌های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک و دستکش و فاصله فیزیکی را رعایت کنند تا جلوی تبعات ناشی از این بیماری ویروسی مهلک گرفته شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: تعداد فوتی‌های ناشی از بیماری کرونا در این استان نسبت به کشور یک پنجم است و میانگین ابتلا به این بیماری در کشور ۱۰ و در این استان یک درصد است.

آقای کلانتری گفت: تاکنون ۹۰ درصد ادارات دولتی در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی موفق بوده اند، اما در حوزه بازاریان تنها ۴۰ درصد این موراد را رعایت کرده اند.

او تاکید کرد: برخی از هم استانی‌ها اذعان دارند که از طولانی شدن حضور این بیماری خسته شده اند، اما نباید این بی حوصلگی و خستگی سبب شود به استقبال مرگ بروند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: این استان تابع دستورالعمل‌های ستاد کرونای کشور است و با افرادی که به دستورالعمل‌های بهداشتی بی توجه کنند، برخورد می‌شود.

او با تاکید براینکه هر گونه تجمع، استقرار و اسکان افراد در مراکزی که سبب اجتماع می‌شود، ممنوع است گفت: اینک باید با کرونا زندگی کرد و می‌طلبد تمامی الزامات بهداشتی را رعایت کنیم تا گرفتار این بیماری منحوس نشویم.
 
انتهای پیام/ک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.