رئیس مرکز ساخت داخل، صنایع ماشین‌سازی و تجهیزات وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: فعالیت واحد‌های تولیدی نیازمند فولاد، تقویت و تولید این واحد‌ها با افزایش مواجه خواهد شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سید محمدمهدی هادوی رئیس مرکز ساخت داخل، صنایع ماشین‌سازی و تجهیزات وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: مشکل تأمین فولاد مورد نیاز برای واحد‌های تولیدی کشور تا یک ماه دیگر برطرف خواهد شد.

او افزود: براساس برنامه ریزی‌ها و پیگیری‌های صورت گرفته، تأمین فولاد مورد نیاز به عنوان ماده اولیه برخی واحد‌های تولیدی کشور فولاد تا یک ماه آینده نظم دهی و ساماندهی می‌شود.

هادوی اضافه کرد: با این اقدام، فعالیت واحد‌های تولیدی نیازمند فولاد، تقویت و تولید این واحد‌ها با افزایش مواجه خواهد شد.

او تولید بدون تأمین مواد اولیه را ناممکن اعلام کرد و افزود: وزارت صنعت، معدن و تجارت تأمین مواد اولیه واحد‌های تولیدی را به عنوان اولویت نخست خود در دستورکار دارد.


بیشتر بخوانید: جلوگیری از خروج ارز در حوزه صنعت


هادوی ادامه داد: در همین راستا نشست‌های تخصصی با تولیدکنندگان مس، فولاد و آلومینیوم برگزار شده است، تا بتوان نیاز مواد اولیه واحد‌های تولیدی را سریع‌تر تأمین کرد.

او گفت: پارسال نیاز‌های واحد‌های تولیدی در بخش مواد اولیه شناسایی شده است.

هادوی افزود: به همین منظور در سال ۹۹ که از سوی مقام معظم رهبری به نام «جهش تولید» نام‌گذاری شده است، نیاز واقعی مواد اولیه تولیدکنندگان تأمین و زمینه تحقق اهداف این نام‌گذاری فراهم می‌شود.

او اضافه کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت در سال ۹۸ احیای واحد‌های تعطیل و راکد و همچنین بهره‌مندی از ظرفیت‌های استفاده نشده این واحد‌ها را در دستور کار خود قرار داد.

هادوی گفت: با این اقدام، سال ۹۸ مشکلات کارگری نسبت به سال ۱۳۹۷ کمتر بود و این مهم نشان‌دهنده احیای بسیاری کارخانه‌ها است.

او افزود: پارسال حداقل چهار واحد تولیدی بزرگ بحرانی و دارای مشکل مدیریتی، احیا و وارد چرخه تولید شد و البته علاوه بر فعالیت‌های انجام شده در این زمینه، اما همچنان مشکلاتی وجود دارد که شناسایی و رفع آن‌ها ضروری است.

هادوی ادامه داد: امید است بتوان با برنامه‌ها اجرای پیش‌بینی شده وزارت صنعت، معدن و تجارت در سال ۹۹، بتوان وضعیت تولید در کشور را رونق داد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار