رئیس هیئت ورزش زورخانه‌ای و پهلوانی بیرجند گفت: با وجود سوله‌های ورزشی فراوانی که در سطح خراسان جنوبی وجود دارد، اما بیرجند فاقد زورخانه بین المللی است.

‌به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، سنگکی رئیس هیئت ورزش زورخانه‌ای و پهلوانی بیرجند، گفت: بیرجند به عنوان مرکز استان، با وجود سوله‌های ورزشی فراوانی که در سطح خراسان جنوبی وجود دارد،  فاقد زورخانه بین المللی است و ورزش زورخانه‌ای و پهلوانی استان از آن رنج می‌برد.

او افزود: در خراسان جنوبی ۲۳ زورخانه فعال وجود دارد که ۹ زورخانه در شهرستان بیرجند است.

سنگکی بیان کرد: قاین، فردوس، بشرویه و طبس از جمله شهرستان‌هایی هستند که در زمینه ورزش پهلوانی بیشتر از سایر شهرستان‌های استان فعالیت دارند.

رئیس هیئت ورزش زورخانه‌ای و پهلوانی بیرجنداز وجود ۱۳ زورخانه نیمه‌تمام در سطح استان خبر داد و اظهار کرد: این پروژ‌ه‌ها از مرحله کلنگ‌زنی تا پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصدی است.

او ادامه داد: علاوه بر این در اسدیه، خوسف، نهبندان و روستا‌های نصرآباد خوسف، چهکند، اسفشاد قاین و حاجی‌آباد نیز زورخانه داریم و مورد استفاده ورزشکاران است.


بیشتر بخوانید


سنگکی گفت:  زورخانه‌های نیمه‌ تمام استان در حاجی‌آباد قاین، امیرآباد، آرین‌شهر، طبس، اسلام‌شهر فردوس و سایر نقاط استان قرار دارند و تلاش می‌شود با اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام سال به سال بر تعداد زورخانه‌های استان افزوده شود.

انتهای پیام/ ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.