معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی گفت: مهد‌های کودک این استان همزمان با سراسر کشور با رعایت اصول بهداشتی از ۲۴ خرداد ماه بازگشایی می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، غلامحسین حقدادی معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی گفت: بر اساس مجوز ستاد ملی مدیریت و مبارزه با کرونا مهد‌های کودک این استان همزمان با سراسر کشور با رعایت اصول بهداشتی از ۲۴ خرداد ماه بازگشایی می‌شود.

او افزود: تعطیلی مهد‌های کودک طی حدود چهار ماه قبل خسارات فراوان به این مراکز و شاغلان این حوزه وارد کرد.

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی ادامه داد: با هدف تامین سلامت کودکان، مهد‌های کودک موظفند از امروز عملیات ضدعفونی را پیش از روز بازگشایی انجام و مراتب را به اطلاع والدین برسانند.

حقدادی بیان کرد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی، استفاده کارکنان از ماسک، جلوگیری از ورود کارکنان و کودکان مشکوک به ابتلا به کرونا و ضدعفونی روزانه مهد از جمله محور‌های اصلی بهداشتی است که باید رعایت شود.
 

بیشتربخوانید:درخواست بازگشایی مهد کودک ها به بهزیستی

او جمعیت کودکان را در خراسان رضوی ۱۰ درصد جمعیت کودکان ایران دانست و تصریح کرد: هزار و ۳۰۰ مهد کودک در این استان مجوز فعالیت دارند و از این حیث خراسان رضوی رتبه نخست را در کشور دارد.

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی تاکید کرد: در کل کشور ۱۵ هزار و ۲۷ واحد مهد کودک زیر نظر سازمان بهزیستی فعالیت دارد.

حقدادی اظهار کرد: "کودکی" مهمترین دوره برای شکوفایی هر انسان و اساسی‌ترین پایه تامین سلامت جسمی و روانی در دوره‌های بعدی زندگی است بنابراین مهد‌های کودک با هدف کمک به رشد همه‌جانبه کودکان و شکوفایی استعداد‌ها و علائق آن‌ها شکل گرفته‌اند.

او افزود: مجموع این ملاحظات و بایسته‌های فرهنگی و اجتماعی سبب شده است نظارت و ارزیابی فعالیت‌ها و شرایط مهد‌های کودک از اهمیت بسیار برخوردار باشد.

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی ادامه داد: خراسان رضوی علاوه بر رتبه نخست در زمینه تعداد مهد‌های کودک، رتبه نخست کشور در تعداد مهد‌های حاشیه شهر را نیز دارد.

حقدادی بیان کرد: ۳۰۰ مهد کودک با ۱۳ هزار کودک در مناطق حاشیه‌ای کلانشهر سه و نیم میلیون نفری مشهد فعالیت دارد.

او تصریح کرد: در مجموع ۸۰ هزار کودک در استان ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی از خدمات مهد‌های کودک برخوردارند. این تعداد حدود ۱۳ درصد از کل کودکان را در کشور تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام//ف.س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.