رئیس اداره بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی نهاوند گفت: از هرکیلو ۳۰ کیلو گرم عسل مرغوب برداشت می‌کند.

رکورد زنی زنبوردار نهاوندی در برداشت عسلبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ منوچهر ترکمان رئیس اداره بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی نهاوند گفت: یکی از زنبوداران باسابقه نهاوند قصد دارد رکورد جدیدی را در تولید عسل در استان به ثبت برساند و پیش‌بینی افزایش ۵ برابری  تولید را کرده است.

ترکمان افزود: سعید درویشی از زنبورداران نمونه و حرفه‌ای این شهرستان با بهره‌گیری از دانش روز و اصلاح نژاد ملکه زنبورعسل به پرورش ۳ هزار و ۵۴۰ کلنی با اشتغالزایی برای هشت نفر به طور مستقیم اقدام کرده است.

او گفت: این زنبوردار تلاشگر با بهره‌گیری از تجارب خود امسال پیش‌بینی می کند از هر کندو ۳۰ کیلو عسل برداشت کند در حالی میانگین برداشت او از هر کند و پارسال ۱۰ کیلو بوده است.

رئیس اداره بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند بیان کرد: این تولیدکننده پارسال  ۲۰ تن عسل برداشت کرده است و با توجه به برنامه‌ریزی این زنبوردار پیش‌بینی می‌شود امسال این میزان به ۱۰۰ تن برسد.

او افزود: این زنبوردار علاوه بر تولید عسل، ۴۰۰ کیلو گرده گل، برموم و ژل نیز تولید کرده و در پرورش ملکه و ارسال به سایر شهرستان‌ها نیز فعالیت دارد.

ترکمان گفت: از دیگر اقدامات این زنبوردار خوش‌ذوق نهاوندی کمک در اسکان  قانونی و رعایت فواصل زنبورداران مهاجر در  بخش زرین‌دشت در سال جهش تولید است.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
Netherlands
سوهان
۲۲:۰۸ ۲۱ آبان ۱۳۹۹
واقعا جایی افتخار که این تلاشگر بی ادعا توانسته این رکورد رو بزنه