معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان کرمانشاه گفت : کمیته امداد ۱۰۰ درصد از هزینه‌های ویژه درمانی مددجویان را تأمین می‌کند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ کیومرث رحمتی پور معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان کرمانشاه با بیان اینکه از سال ۹۸ بیمه پایه تمامی خانوارهای مددجو ساکن شهرهای استان به بیمه سلامت تغییر یافته است، گفت : علی رغم تغییر بیمه پایه مددجویان همچنان بیمه‌های مکمل و خدمات ویژه به خانوارهای مددجو ارائه می‌شود.

او گفت : در حال حاضر یک مهمانسرا، ۱۴۷ پزشک عمومی و متخصص، ۴۲ مرکز درمانی و بیمارستان، ۲۷ آزمایشگاه و ۸۵ داروخانه طرف قرارداد ما بودند که به واسطه این انتقال در اختیار بیمه سلامت قرار گرفتند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان کرمانشاه افزود: هفت هزار و ۵۵ خانوار تحت پوشش حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مشمول بیمه تأمین اجتماعی هستند و ماهانه حق بیمه آن‌ها واریز می‌شود و در یک رنج سنی خاص از مستمری بازنشستگی بهره مند خواهند شد.

رحمتی پور افزود: از این تعداد ۳ هزار و ۹۳۲ خانوار زنان سرپرست خانوار، ۱۷۶ خانوار قالی بافان، ۲۹۴۷ خانوار روستاییان و عشایر هستند.

او با اشاره به طرح‌های حمایتی از خانوار تحت پوشش کمیته امداد، ادامه داد: تا پایان سال ۹۸ تعداد ۲ هزار و ۳۹۱ کودک مبتلا به سوءتغذیه و مشمول طرح بهبود تغذیه کودکان در سطح استان کرمانشاه از خدمات کمیته امداد بهره مند شدند و ماهیانه سبد کالا دریافت کردند.

رحمتی پور گفت: از ابتدای امسال در حال پالایش این کودکان هستیم که افرادی را که ۵ سال به بالا هستند و آنها که طبق نظر پزشک سو تغذیه آنها مرتفع شده است از چرخه خارج خواهند شد.

معاون کمیته امداد استان کرمانشاه به اقدامات کمیته امداد استان در زمینه بیماران و پوشش‌های درمانی نیز اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ۸۹۰ بیمار صعب العلاج تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند و از خدمات این نهاد بهره مند می‌شوند.

او افزود: این تعداد ۵۲۰ بیمار سرطانی ،۱۱۷ بیمار دیالیزی ،۸۶ بیمار پیوند کلیه، ۱۰۷ بیمار ام اس، ۲۰ هموفیلی و ۴۰ نفر تالاسمی هستند.

رحمتی پور گفت: تعداد ۵۶۵ سالمند ناتوان نیز تحت پوشش قرار دارند که بر این اساس ماهانه ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار تومان هزینه نگهداری به خانواده آنها پرداخت می‌شوند.

او افزود: کمیته امداد ۱۰۰ درصد از هزینه‌های ویژه درمانی مددجویان را تأمین می‌کند .

انتهای 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.