مدیر دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: با توجه به شیوع مجدد کرونا و درخواست جمعی از دانشجویان شورای صنفی دانشگاه، بازگشایی خوابگاه‌ها به تعویق افتاد.

تعویق در بازگشایی خوابگاه‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهدبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علی صباغ‌گل مدیر دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به جلسات کمیته دانشگاهی گفت: در این کمیته بر بازگشایی خوابگاه‌ها در دانشگاه علوم پزشکی مشهد به تعویق افتاداساس جدول زمان بندی پیشنهادی معاونت آموزشی و بر اساس درنظر گرفتن ۵۰درصد ظرفیت خوابگاه‌ها، مقرر شد دانشجویان کارآموز بر اساس تقسیم بندی از نیمه خرداد در خوابگاه‌ها اسکان داده شوند.

او افزود: با توجه به جدی شدن بحران شیوع بیماری کرونا در روز‌های اخیر و به ویژه برخی استان‌های کشور و همچنین درخواست جمعی از دانشجویان شورای صنفی، بازگشایی خوابگاه‌ها به تعویق افتاد که زمان دقیق‌تر آن توسط معاونت آموزشی متعاقبا اعلام خواهد شد.

مدیر دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: معاونت دانشجویی فرهنگی متعهد است براساس ظرفیت ۵۰درصدی خوابگاه افراد معرفی شده از سوی معاونت آموزشی را اسکان دهد و مسؤولیت زمان حضور دانشجویان و گروه بندی رشته‌های آموزشی بر عهده معاونت آموزشی بوده و معاونت فرهنگی و دانشجویی صرفا متعهد به تأمین اسکان و تغذیه این عزیزان است.

صباغ گل با اشاره به اتخاذ تدابیر لازم جهت پذیرش دانشجویان در خوابگاه‌ها بیان کرد: از ابتدای شروع بحران کرونا و تعطیلی دانشگاه‌ها، ضدعفونی خوابگاه‌ها و تجهیز آن‌ها به مواد ضدعفونی کننده آغاز شد و اقدامات لازم جهت پذیرش دانشجویان با رعایت شیوه نامه‌های مصوب بهداشتی صورت پذیرفت.


بیشتر بخوانید: داشتن گواهی سلامت شرط حضور دانشجویان در خوابگاه های علوم پزشکی مشهد


او درباره فعالیت سالن‌های غذاخوری تصریح کرد: ضدعفونی روزانه و آموزش‌های لازم بهداشتی به کارکنان سلف سرویس‌ها از اولین اقدامات است؛ همچنین غذا به صورت بسته بندی توزیع می‌شود و دستگاه‌های انگشت نگار جهت تحویل غذا دیگر مورد استفاده قرار نمی‌گیرند و با کارت دانشجویی غذا ارائه می‌شود.

مدیر دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاکید کرد: برای بازگشایی خوابگاه‌ها مطابق تصمیمات ستاد دانشگاهی مقابله با کرونا عمل و سعی می‌کنیم از امکانات موجود به گونه‌ای که سلامت دانشجویان تأمین شود، بهره ببریم.

 

انتهای پیام// م.ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار