رضاعی گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۹۲ تن دیگر به آمار مبتلایان به کرونا در کردستان اضافه شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان از ابتلای قطعی ۴ هزارو ۶۲۰ نفر از هم استانی‌ها به کرونا ویروس از ابتدا تا پیش از ظهر امروز چهارشنبه ۲۱ خرداد ماه ۹۹ خبر داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان ضمن اعلام این خبر گفت: از ابتدای شیوع کروناویروس در استان تا پیش از ظهر امروز تعداد ۴ هزارو ۶۲۰ بیمار مبتلای قطعی شناسایی شده است.

دکتر فرزین رضاعی گفت: شهرستان‌های سنندج هزارو ۶۰۳ نفر، سقز ۶۴۲ نفر، بانه ۳۵۰ نفر، قروه ۳۴۵ نفر، مریوان ۴۴۹ نفر، دیواندره ۴۸۰ نفر، دهگلان ۱۸۸ نفر، کامیاران ۲۶۴ نفر، بیجار ۲۳۸ نفر، سروآباد ۶۱ نفرمبتلای قطعی به کرونا ویروس دارند.

او ابراز داشت: از ابتدا تاکنون تعداد کل آزمایشات انجام گرفته برابر ۱۵۴۱۵ نمونه است که از این تعداد ۴ هزارو ۶۲۰ مورد مثبت و ده هزارو  ۷۹۵ مورد منفی می‌باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان افزود: متاسفانه ۱۷۷ نفر از هم استانی‌های عزیزمان، ۴۳ نفر در سقز، ۴۵ نفر در سنندج، ۲۱ نفر در قروه، ۲۰ نفر در بانه، ۱۸ نفر در کامیاران، ۱۰ نفر در بیجار، ۱۰ نفر در مریوان، ۷ نفر در دیواندره، ۳ نفر در دهگلانبه دلیل ابتلا به کروناویروس فوت شده‌اند که همه موارد به صورت بهداشتی و با رعایت دستورالعمل‌های مرتبط دفن گردیده‌اند.

او با اعلام ۲۱۰۰ بیمار بهبود یافته و اشاره به اهمیت مرحله‌ی اول غربالگری بیماری کرونا در روند پیشگیری و کنترل بیماری تا به امروز، گفت: اولویت در غربالگری مرحله دوم، سالمندان و افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای هستند، بنابراین از مردم عزیز استان خواهشمندیم با پاسخگویی به شماره تماس ۴۰۳۰ با مراقبین سلامت و بهورزان همکاری لازم را در این زمینه داشته باشند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.