رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی چابهار گفت: ۴۶ میلیارد تومان تسهیلات روستایی پارسال برای اجرای ۴۶۷ طرح با اشتغال یکهزار و ۲۲۶ نفر در این شهرستان پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،عبدالله امیریان رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی چابهار   اظهارداشت: یکی از برنامه‌های مهم دولت در برنامه ششم توسعه ایجاد فرصت‌های شغلی بویژه برای جوانان و اشتغال حمایتی است بنابراین همت و تلاش دستگاه‌ها را می‌طلبد تا در این خصوص به واحد‌های تحت پوشش خود در این زمینه اطلاع رسانی کامل بصورت مجازی و حقیقی را داشته باشند.

او افزود: همچنین علاوه‌بر تسهیلات روستایی تعداد ۱۸۵ طرح مشاغل خانگی با اعتبار یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان با اشتغال ۱۸۵ نفر و ۲ طرح با اعتبار ۱۳ میلیارد تومان تسهیلات فراگیر با اشتغالزایی ۱۷۰ نفر پرداخت شده است.

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی چابهار گفت: تسهیلات اشتغال روستایی یکی از برنامه‌های اولویت‌دار دولت محسوب می‌شود و منابع تسهیلاتی مرحله پنجم تسهیلات روستایی تامین و بزودی به بانک‌های عامل ابلاغ خواهد شد.

اوبیان کرد: بنابراین دستگاه‌ها و بانک‌های عامل با هم‌افزایی بیشتر باید تلاش کنند هرچه سریعتر اعتبارات تخصیص یافته را در جهت جذب سرمایه گذاران بویژه بومیان منطقه و شهرستان مورد حمایت قرار دهند.

امیریان به دستگاه‌های اجرایی درخصوص ورود و ثبت اطلاعات شاغلان بخش خود در سامانه رصد تاکید کرد و افزود: بروشور‌هایی بصورت خلاصه نویسی درخصوص برنامه سیاست‌های فعال بازار کار در اختیار مدعوین قرار می‌گیرد.

او با اشاره به نامگذاری امسال به نام «جهش تولید» از سوی رهبر معظم انقلاب سبب حمایت‌های بیشتر دولت در زمینه اشتغال شده و همه دستگاه‌های اجرایی برنامه‌های دولت از جمله طرح یارانه دستمزد، طرح مهارت آموزی و تکریم ارباب رجوع در محیط کار و طرح تامین مالی خرد با رویکرد بانکداری پیوندی در حال تلاش برای ایجاد اشتغال هستند.

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی چابهار افزود:با توجه به ابلاغ مرحله پنجم تسهیلات قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری در جهت طرح‌های با اشتغالزایی بالا و در راستای تکمیل زنجیره ارزش، تکمیل پروژه‌های نیمه تمام و طرح‌های دارای مزیت نسبی و رقابت مورد تاکید است.

او با بیان اینکه نشست‌های کمیته فرعی اشتغال و سرمایه گذاری چابهار مرتب برگزار می‌شود، افزود: پیگیری و اختصاص تسهیلات برای بنگاه‌های آسیب دیده بر اثر کرونا، هدایت تسهیلات و ایجاداشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری در جهت طرح‌های با اشتغال بالا، پیگیری و افزایش سقف تسهیلات با توجه به نوسانات و شرایط فعلی، تکمیل پروژه‌های نیمه تمام و طرح‌های دارای مزیت نسبی، اجرای طرح یارانه دستمزد و طرح معافیت بیمه سهم کارفرما از مهمترین مصوبات آخرین نشست بوده است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار