استاندار اردبیل گفت: با اعتبار اختصاص یافته از سوی سازمان برنامه و بودجه کشور به اجرای طرح پل قدس این پروژه در سالجاری تکمیل می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اکبر بهنام جو، استاندار اردبیل گفت: از محل سفر سال گذشته رئیس جمهور ۳۶ میلیارد تومان به این پروژه اختصاص یافته بود که ۴۵ میلیارد تومان هم در سفر اخیر رئیس برنامه و بودجه اختصاص یافته است.

او بیان کرد: با اختصاص این اعتبارات که جمعا ۸۰ میلیارد تومان می‌شود، اجرای این پل تسریع می‌شود.

استاندار اردبیل گفت: امید است با همکاری شهرداری و حمایت شورا این پل در سالجاری تکمیل و به بهره برداری برسد.

بهنام جو همچنین به عملیات اجرایی چهار بانده کردن جاده اردبیل سرچم از سال گذشته اشاره کرد و افزود:چهار بانده کردن ۹۰ کیلومتر این مسیر از سمت اردبیل از سال گذشته آغاز شده و امسال هم ۲۵ کیلومتر آن به بهره برداری می‌رسد.

او بیان کرد: برای چهار بانده کردن مسیر بعد از تونل‌ها تا سه راهی سرچم نیز از محل ماده ۵۶ حدود ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته است.

استاندار اردبیل تصریح کرد: به زودی عملیات چهار بانده کردن از سمت زنجان و سرچم به سمت اردبیل نیز آغاز می‌شود.

بهنام جو با اشاره به سفر معاون علمی و فناوری رئیس جمهور به استان در خصوص حمایت از نوآوران و فناوران جوان استان از تامین ساختمان ملکی برای پارک علم و فناوری استان خبر داد.

او افزود: پارک علم و فناوری استان دارای زمینی در شهرک الهیه بود که اختصاص ۲۰ میلیارد تومان اعتبار فضای فعالیت برای جوانان نوآور احداث می‌شود.

استاندار اردبیل تصریح کرد: این فضا به مساحت پنج هزار متر تا پایان سالجاری احداث و در اختیار جوان نوآور قرار خواهد گرفت.

بهنام جو اظهار کرد: دانشگاه‌های استان هم با هدف حمایت از گروه‌های دانش بنیان فضا‌های خالی خود را در اختیار آنان قرار داده اند.

او بیان کرد: با هدف حمایت از گروه‌های دانش بنیان تسهیلا چهار و شش درصد به آنان اعطا می‌شود.

استاندار اردبیل جهش در بخش نوآوری و فناوری را در استان بالا دانست و گفت: با اینکه در این خصوص همچنان نیاز به تلاش بیشتری داریم، ولی در عرض چند سال اخیر جهش در این بخش مناسب بوده است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.