فرماندار اردبیل گفت: سهم شهرستان اردبیل از محل اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه ۵۵ میلیارد تومان می‌باشد.

مسعود امامی یگانه، فرماندار اردبیل در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، گفت: با توجه به ابلاغ اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه شهرستان اردبیل سهم این شهرستان ۵۵ میلیارد تومان است.

او در خصوص تخصیص این اعتبارات افزود: اولویت‌هایی که امسال در نظر خواهیم گرفت تامین اعتبار مورد نیاز آب شرب روستایی و شهری است، تسریع پروژه‌های در دست اقدام، توسعه بخش کشاورزیمخصوصا با محوریت اجرای سیستم‌های نوین آبیاری در دستور کار قرار خواهد گرفت.

فرماندار اردبیل بیان کرد: در بخش صنعتی اتمام زیر ساخت‌های مورد نیاز و تخصیص اعتبار و تامین زیرساخت‌ها در دستور کار قرار می‌گیرد که ما امسال برنامه ریزی کردیم در سطح شهرستان اردبیل ۵۴ واحد راکد تولیدی و صنعتی را که با ۴۵۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری شده و بالغ بر هزار و ۶۰۰ نفر تعهد اشتغال است امسال این واحد‌ها احیا شوند.

امامی یگانه افزود: امسال در شهرستان اردبیل ۷۰ واحد صنعتی و تولیدی هم فعال هستند که میزان سرمایه گذاری این واحد‌های صنعتی و تولیدی بالغ بر ۵۲۰ میلیارد تومان با تعهد اشتغال حدود دو هزار و ۳۰۰ نفر می‌باشد.

ایجاد اشتغال برای ۱۰ هزار نفر با راه اندازی واحدهای تولیدی و صنعتی

او بیان کرد: در بخش صنعت و معدن در بخش راه اندازی واحد‌های صنعتی و تولیدی با توجه به نام گذاری امسال به نامه سال جهش تولید در این زمینه تلاش جدی صورت گیرد که شهرستان اردبیل تعهد اشتغال نزدیک به ۱۰ هزار نفر است و به همه دستگاه‌ها ابلاغ شده که مرتب این موضوع را پیگیری کنند تا بتوانیم بخشی از اشتغال و نیاز به کار و اشتغال جوانان اردبیل حل و فصل شود.

فرماندار اردبیل گفت: همه دستگاه‌های اجرایی با برگزاری کارگروه‌های تخصصی خود اجرای پروژه‌های عمرانی را به صورت جدی در دستور کار قرار دهند که خوشبختانه امسال در حال اجرای مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب اردبیل با اعتبار بالغ بر ۱۲۰ میلیارد تومان، تکمیل باند دوم فرودگاه اردبیل با اعتبار نزدیک به ۱۰۰ میلیارد تومان، تکمیل زون بندی آب اردبیل که یکی از مشکلات شهر اردبیل است در تامین آب شرب موردنیاز که نزدیک به ۵۰ میلیارد تومان هزینه خواهد شد.

اختصاص ۳۵ میلیارد تومان اعتبار به پل قدس اردبیل

امامی یگانه گفت: در خوزه گردشگری شروع عملیات اجرایی چندین هتل چار ستاره و ۵ ستاره است که بعضی از آن‌ها امسال به بهره برداری می‌رسد و حمایت از این سرمایه گذاران در دستور کار است، احیای بافت تاریخی اردبیلو اجرای پروژه‌های شهری در سطح شهر اردبیل، تکمیل پل قدس اردبیل که ۳۵ میلیارد تومان برای این پروژه از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری به اردبیل تخصیص اعتبار شده است.

او افزود: حرکت جدی در بخش‌های اقتصادی، عمرانی و گردشگری که یکی از محور فعالیت‌های دستگاه‌های اجرای شهرستان اردبیل در سال جاری خواهد بود.

انتهای پیام/ح

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.