رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه گذاری و گردشگری شورای شهرهمدان از  شناسایی ۴۰ هزار واحد تجاری در همدان خبر داد.

 شناسایی ۴۰ هزار واحد تجاری غیر مجاز در همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ حسین قراباغی رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه گذاری و گردشگری شورای شهرهمدان با بیان اینکه ۱۰ هزار واحد مسکونی خالی در همدان وجود دارد گفت: ۴۰ هزار واحد تجاری غیرمجاز در همدان داریم.

او بیان کرد: در ماه‌های اخیر قیمت مسکن در همدان افزایش چشمگیری داشته به طوری که حتی بالاتر از کلانشهر‌هایی مانند مشهد و شیراز قرار گرفته‌ایم.

رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه گذاری و گردشگری شورای شهرهمدان نقش دلالان و املاکی‌ها را در افزایش قیمت موثر دانست و گفت: مهمترین عامل، گرانی زمین است و فقدان تفکر راهبردی در توسعه شهر نیز باعث این وضعیت شده است.

قراباغی عنوان کرد: براساس بررسی‌های صورت گرفته ۱۰ هزار واحد مسکونی خالی در همدان وجود دارد که در افزایش قیمت مسکن بی‌تاثیر نبوده است.

او  با اشاره به اینکه متاسفانه طرح جامع شهر همدان هیچ نتیجه‌ای نداشته است گفت: در سال‌های اخیر تفکیک اراضی هم انجام نشده که دستگاه‌های نظارتی بر این امر تاکید داشته‌اند.

رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه گذاری و گردشگری شورای شهرهمدان با بیان اینکه عوارض شهرداری و نظام مهندسی در گرانی مسکن موثر است خاطرنشان کرد: سایت‌های تبلیغاتی نظیر «دیوار» عامل گرانی مسکن در همدان بودند و باید در این زمینه نظارت دقیق باشد.

قراباغی با اشاره به اینکه همدان به بن بست توسعه جغرافیایی رسیده است گفت: تلاش برای جذب سرمایه گذار در راستای ایجاد شهرک‌های مسکونی و ویلاسازی باید مورد توجه و طرح‌های تشویقی مد نظر باشد.

منبع : فارس

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.