رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بافق گفت: هنرمندان بافقی، با ظرافت خاصی صنایع حصیری زیبا و با دوام خلق و به بازار مصرف عرضه می‌کنند.

تجلیل از خصیربافان نمونه بافقیبه گزارش  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، لیلی رنجبر رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بافق با تاکید بر توسعه و ارتقا صنعت حصر بافی در این شهرستان، گفت: با توجه به برگزاری دوره‌های آموزش متعدد صنایع دستی به ویژه حصیر بافی در اداره میراث فرهنگی و مدارس شهرستان بافق، توجه و استقبال جوانان نیز به این هنر در حال افزایش می‌باشد.
او افزود: بیش از یک هزارو نفر در زمینه حصیر بافی در شهرستان بافق فعالیت می‌کنند که در حال حاضر حدود ۳۰۰ نفر از هنرمندان این عرصه، شناسایی شده اند.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بافق ادامه داد: این هنرمندان با ظرافت خاصی محصولات زیبا و با دوام که با فرهنگ اصیل شهرستان و میراث گذشتگان پیوند خورده خلق و به بازار مصرف عرضه می‌کنند.

رنجبر افزود: مواد اولیه صنایع حصیری شهرستان بافق شاخ و برگ و همچنین الیاف درخت خرما است که به آسانی در دسترس هنرمندان حصیر باف قرار دارد.

او تصریح کرد: بادبزن، جارو، پادری، کلاه، لیف، سبد، ریسمان، زنبیل و زیرانداز از مهمترین محصولات حصیری است که توسط زنان و مردان هنرمند بافقی با بهره‌گیری از الیاف و شاخه و برگ درختان خرما، تولید می‌شود.

 به مناسبت گرامیداشت هفته صنایع دستی از هنرمندان و پیشکسوتان این هنر صنعت تجلیل شد.

رنجبر هدف از این تجلیل را ارج نهادن به فعالیت‌های پیشکسوتان صنایع دستی و حصیر باف شهرستان بافق در زنده نگه داشتن هنر حصیر بافی بیان کرد.

بدلیل شیوع ویروس کرونا و انجام اقدامات حفاظتی، مراسم تجلیل از هنرمندان پیشکسوت، درب منزل آن‌ها و با اهدای لوح تقدیر انجام شد.

انتهای پیام/ غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.