رئیس میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری بافق گفت: به مناسبت دهه کرامت، مسابقه حصیر بافی و کیفیت حصیر بافی بین پیشکسوتان و جوانان حصیر باف در بافق برگزار شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، لیلی رنجبر رئیس میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری بافق  گفت: به مناسبت دهه کرامت، مسابقه حصیر بافی و کیفیت حصیر بافی بین پیشکسوتان و جوانان حصیر باف در رشته بادبزن کبابی در اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بافق برگزار شد.

وی با بیان اینکه رتبه اول بادبزن بافی کبابی بافق به فاطمه طالعی اختصاص یافته است تصریح کرد: معصومه برزگری و زهرا برزگری به ترتیب در رده دوم و سوم قرار گرفتند.

 رئیس میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری بافق با اشاره به اینکه صنایع دستی شهرستان بر پایه حصیربافی استوار است، افزود: هم اکنون حدود ۵۰۰ نفر از هنرمندان منطقه در حوزه حصیر بافی فعالیت دارند.

وی با بیان اینکه بافق قطب اصلی صنایع دستی حصیری است به وجود نخلستان‌های انبوه در بافق اشاره کرد و افزود: مواد اولیه صنایع حصیری از شاخ و برگ، الیاف و اجزای درخت خرما تامین می‌شود و هنرمندان با سهولت به مواد اولیه مورد نیاز خود دسترسی دارند.

انتهای پیام/ی

برگزاری مسابقه حصیر بافی در بافق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.