دادستان تاکستان گفت: از ابتدای طرح رفع توقیف موتورسیکلت در این شهرستان ۵۵۲ دستگاه از این وسیله نقلیه به مالکان آن تحویل داده شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، حسین رجبی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان تاکستان گفت: با اجرای طرح رفع توقیف موتورسیکلت از پارکینگ‌های شهرستان تاکستان از ا بتدای ماه مبارک رمضان از دو هزار و ۹۳۰ دستگاه موتورسیکلت ثبت شده در پارکینگ‌ها، ۵۵۲ دستگاه به مالکان آن تحویل داده شد.

رجبی افزود: متاسفانه برخی از موتورسکلت‌ها بالغ بر ده سال در این پارکینگ نگهداری و برای استرداد آن‌ها تصمیم گیری نشده بود.

رجبی در ادامه به مشکلات این پارکینگ‌ها اشاره کرد و افزود: استهلاک تعداد زیادی موتورسیکلت بدلیل مسقف نبودن پارکینگ، ناکافی بودن تعداد نگهبانان پارکینگ (عدم تامین امنیت)، خاموش بودن دوربین‌های مستقر در پارکینگ، بی ضابطه بودن اخذ هزینه پارکینگ از مردم که هیچ مبنای قانونی ندارد، نبود نظارت متصدی پارکینگ بر مجموعه تحت تصدی از جمله مشکلات موجود در این مکان‌ها بوده است.

این مقام قضائی دربارقصور در نگهداری از وسایل نقلیه توقیف شده گفت: خسارت وارده توسط متصدی پارکینگ پرداخت خواهد شد، چنانچه متصدی پارکینگ خسارت را پرداخت نکند، مالک می‌تواند از طریق محاکم برای طرح دعوی اقدام کند.

دادستان تاکستان گفت: باتوجه به اینکه اموال مذکوربه لحاظ عدم شناسایی مالک یا مالکین، بلاصاحب تلقی می‌شود، به استناد اصل ۴۵ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، وماده ۳ قانون اموال بلاصاحب ودراجرای فرمان سال ۱۳۶۸ حضرت امام (ره) جزء اموال ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) شناخته شده ودر اختیار آن مرجع برای فروش قرار میگ یرد تا وفق مقررات مربوطه اقدام کنند، بدیهی است درصورت شناسایی یا مراجعه مالکین اموال مزبور، اقدام قانونی در خصوص پرداخت وجه آن به مالکین پس از کسر هزینه معمول می‌شود.

شهروندان تاکستانی از این اقدام دادستانی شهرستان با تحریر تقدیر نامه و درج امضاء قدردانی کردند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.