مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین گفت: استان قزوین بیش از پنج هزار کیلومتر راه روستایی دارد که ۴۳ درصد آن آسفالت ندارد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، جواد حق لطفی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در نشست با اعضای شورای اسلامی استان گفت: استان قزوین بیش از پنج هزار کیلومتر راه روستایی دارد که ۵۷ درصد آن آسفالت و مابقی خاکی و شوسه است.

حق لطفی افزود: اعتبارات موجود برای بهسازی و ترمیم راه‌های روستایی استان قزوین پاسخگو نیست.

او اضافه کرد: برای ترمیم و آسفالت ۷۰۰ کیلومتر از راه‌های خاکی استان که عمدتاً روستا‌های با بیش از ۲۰ خانوار را تشکیل می‌دهند ۴۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

به گفته حق لطفی، پارسال ۲۱ میلیارد تومان موافقتنامه برای این منظور ابلاغ شد.

وی افزود: البته ۳۰ درصد راه‌های آسفالته روستایی نیز به دلیل عمر طولانی آسفالت آنها، تغییرات آب و هوایی، فعالیت معادن و عبور بار‌های غیرمجاز نیاز به لکه گیری و بهسازی دارند که برای انجام آن به ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

حق لطفی یادآور شد: با وجود تمامی تنگنا‌های مالی در این زمینه، عملیات اصلاح و بهسازی راه‌های روستایی استان در هیچ مقطعی از سال لحظه‌ای متوقف نشده و همواره در تلاشیم تا با استفاده از امکانات موجود و با برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده از سوی این اداره کل، اجرای عملیات بهسازی، زیرسازی و روکش آسفالت راه‌های مورد نیاز را با کم‌ترین هزینه پیش ببریم.

حق لطفی، توسعه روستا‌ها را مبتنی بر ایجاد زیرساخت‌های ارتباطی از جمله احداث راه دانست و اظهار داشت: در صورت تغییر نگاه در حوزه توزیع اعتبارات راه‌های روستایی و توجه ویژه به فصل حمل و نقل در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان‌ها به طور قطع شاهد سرعت بخشیدن به سایر خدمات در این مناطق خواهیم بود.

حق لطفی همچنین به خسارات سیل به راه‌های این استان اشاره کرد و گفت: پارسال  ۲۷ میلیارد تومان و امسال نیز ۱۲ میلیارد تومان به راه و ابنیه‌های فنی استان قزوین خسارت وارد شد که با وجود پیگیری‌های به عمل آمده هنوز اعتباری برای جبران خسارت به این استان تخصیص نیافته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان افزود: آمادگی داریم در صورت تخصیص اعتبارات استانی برای ترمیم راه‌های روستایی به همان میزان اعتبار نیز از منابع ملی برای بهسازی راه‌ها هزینه کنیم.

انتهای پیام/ک

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار