سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده با حضور ویدئو کنفرانسی ابتکار معاون رئیس جمهوردر امور زنان و خانواده رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، ابتکار معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده با بیان اینکه سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده با هدف برقراری عدالت جنسیتی و اجتماعی تدوین شده است گفت: این سند یک برنامه عملیاتی و نتیجه محور است.

او افزود: سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده که در ۲۹ استان کشور عملیاتی شده است اقدامی موثر و تخصصی در مسیر تحقق اندیشه‌های امام (ره) و منویات مقام معظم رهبری در ابعاد مختلف از جمله جمعیت، اقتصاد مقاومتی، گام دوم انقلاب و برنامه ششم توسعه است.

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده اشتغالزایی برای ۳۰۰ زن روستایی در استان سمنان با آموزش در زمینه تولید محصولات سالم، توانمند سازی زنان در زمینه گیاهان دارویی با هدف حفظ منابع طبیعی و بهبود معیشت را از جمله طرح‌های موفق در استان سمنان برشمرد و از تامین اعتبار برای پرداخت تسهیلات به ۴۰۰ نفر از زنان سرپرست خانوار استان سمنان خبر داد.

استاندار سمنان نیز در این جلسه با تشریح توانمندی‌های زنان در انجام امور مختلف گفت: سمنان جزو ۶ استان برتر در زمینه به کارگیری زنان در پست‌های مدیریتی است.

علیرضا آشنا گر استاندار سمنان نیز تصویب سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده در استان سمنان را راهی برای توسعه عنوان کرد و گفت: در این جلسه سند توسعه تعدادی از روستا‌های استان نیز تصویب شد.

مهسا شاه‌حسینی مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری سمنان در این مراسم با بیان اینکه توسعه آموزش و مهارت‌های متناسب با بازار کار، تقویت حضور زنان تحصیل‌کرده در بازار کار، افزایش آگاهی زنان در زمینه جسم و روان و تشویق به ازدیاد نسل از جمله محور‌هایی هستند که سند بر اساس آن‌ها تنظیم شده است، گفت: کاهش فاصله اجتماعی و توانمندسازی زنان رویکرد اصلی این سند است.

او با اشاره به ضرورت حمایت از بانوان، تاکید کرد: کارآفرینی زنان خاص مانند زنان سرپرست خانوار در کنار توانمندسازی دختران و زنان برای ایفای نقش‌های تأثیرگذار اجتماعی و سیاسی از جمله دیگر اولویت‌هایی است که استانداری سمنان به آن توجه ویژه دارد.

انتهای پیام / ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
"دانا"
۰۹:۴۹ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
همه غم دنیا شده حمایت از "زن"ها
در حالی که نسل بشریت به دلیل بیتوجهی به آلودگی و... در حال انقراضه

در ضمن "بانوی" امروزی همواره جواب خوبی رو با بدی میده و از این وضعیت سو استفاده میکنه

مراقـــــــــب باشیــــــــــــم