مسئول سابق کمیته اقتصادی فدراسیون فوتبال درباره قرارداد سرمربی سابق تیم ملی توضیحاتی را بیان کرد.

امیر عابدینی مسئول سابق کمیته اقتصادی فدراسیون فوتبال  در گفت و گو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره اینکه فیفا اساسنامه فدراسیون فوتبال را تایید می‌کند، اظهار کرد: ایراداتی که فیفا از اساسنامه فدراسیون فوتبال گرفته ریشه در گذشته دارد. ضمن اینکه اساسنامه‌ای که برای فیفا فرستادند فقط از یک بندش اطلاع داریم که آن هم وزیر ورزش حق رای ندارد و سلطانی فر عضو افتخاری در جلسات مجمع است و بقیه موارد را نمی‌دانیم که به چه صورت اصلاح شده است. من در این باره نمی‌توانم نظر بدهم که فیفا این اساسنامه را تایید می‌کند یا نه.

او  درباره مبلغ قرارداد ویلموتس گفت: متاسفانه این مسائل در مدیریت‌های مختلف رخ داده است و معتقدم قرارداد ویلموتس  سرمربی سابق تیم ملی فوتبال یکی از بدترین قرارداد‌های فوتبال بوده که در سطح جهان منعقد شده است.

عابدینی بیان کرد: فیفا خیلی زیاد به فوتبال ما بدبین است. این نهاد اجرایی می‌گوید شما به دنبال قرارداد بستن با بازیکنان و مربیان خارجی هستید و استقبال خوبی از آن‌ها می‌کنید، اما بد بدرقه می کنید. تمام کسانی که به عنوان بازیکن و مربی خارجی از کشورمان می‌روند و قراردادشان نیمه تمام می‌ماند در نهایت به فیفا شکایت می‌کنند. پرونده‌های خارجی که زیاد می‌شود دقت فیفا هم از بین می‌رود و این نهاد اجرایی براساس عادت‌های همیشگی ایرانی‌ها برخورد می‌کند. ما از همان ابتدای طرح موضوع محکوم می‌شویم.

عابدینی: یکی از بدترین قراردادهای فوتبال در جهان با ویلموتس بسته شد

فیفا خواستار استقلال فدراسیون فوتبال است 

او افزود: فیفا می‌گوید که فدراسیون فوتبال مستقل باشد و معنای استقلال به تعبیر فیفا این است که فدراسیون  تحت تاثیر دولت تصمیم گیری نکند و ترکیب مجمع از عناصر فوتبالی و غیر دولتی تشکیل شود. همچنین دولت حق دخالت مادی و معنوی در فوتبال نداشته باشد.کمیته‌های فوتبال به خصوص کمیته‌های  مالی، اخلاق و صیانت باید مستقل باشند. به هر حال اساسنامه باید موشکافانه بررسی و تجزیه و تحلیل شود و به همه موارد پاسخ داده شده باشد تا فیفا آن را تایید کند.

قرارداد ویلموتس در دنیای فوتبال قابل قبول نیست 

او درباره قرارداد ویلموتس بیان کرد: قرارداد ویلموتس خیلی عجیب و غریب است. رقم قرارداد سنگین این مربی در دنیای فوتبال قابل قبول نیست. جایگاه ویلموتس در فوتبال اروپا  خاص است. او از فوتبال غرب اروپا آمده بود، اما فوتبال ما به شرق اروپا نزدیک است و این ۲ سبک با یکدیگر فرق می‌کند. کشور‌های غرب اروپا فوتبال را قدرتی و کشور‌های شرق اروپا تکنیکی بازی می‌کنند.‌ ای کاش این موضوع را در انتخاب سرمربی تیم ملی در نظر می‌گرفتند. ضمن اینکه رقم قرارداد ویلموتس  ۲ میلیون و ۲۰۰ یورو معادل ۴۰ میلیارد تومان می‌شود و باید از همان ابتدا این مبلغ را اعلام و در کمیته  تیم‌های ملی  تصویب می‌کردند.

تاج براساس توصیه و سفارش قرارداد ویلموتس را منعقد کرد 

عابدینی خاطر نشان کرد: آیا کمیته تیم‌های ملی در انتخاب ویلموتس نقش داشته و در جریان مبلغ قراردادش قرار دارد؟ آیا حقوق‌دانان فدراسیون فوتبال از زیر و بم قرارداد ویلموتس با اطلاع هستند؟ آیا هیئت رئیسه به انتخاب ویلموتس رای داده است؟ اگر همه این اتفاقات رخ داده است همه باید پاسخگو باشند و فقط تاج نباید جواب بدهد. البته من شنیدم که تاج براساس توصیه و سفارش قرارداد با ویلموتس را منعقد کرده و باید از اول او بیان می‌کرد که رئیس فدراسیون نیست. فدراسیون فوتبال در حساس‌ترین موقعیت تصمیمی نگرفته و اکنون هم پاسخگو نیست. این موضوع نشان می‌دهد که تاج رئیس فدراسیون نبوده است.  


بیشتر بخوانید: پیش نویس اصلاحی اساسنامه فدراسیون فوتبال به فیفا وصول شد


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
کی روش یادت بخیر
۲۱:۱۸ ۲۰ خرداد ۱۳۹۹
شما خودت رو ناراحت نکن عوضش کی روش نبود این برای شما پیروزی چیا مهم تر از نون شبتون بود . حالا بابا مسعودتون 10 میلیون دلار رو هر جور شده میده نگران نباشین . عوضش تیم ملی پیروزی نشون داد چقدر خوب بازی میکنه در میادین بین المللی خخخخخخ
آخرین اخبار