معاون عمرانی و برنامه ریزی استاندار خوزستان گفت: رفع مشکل کمبود آب شرب در روستا‌های ماهشهر در دستورکار است و بزودی رفع خواهد شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، امروز سه شنبه ۲۰ خردادماه، با حضور مسئولان استان خوزستان و شهرستان ماهشهر، موضوع کاهش آب شرب این شهرستان بررسی و تمهیدات لازم جهت رفع این معضل توسط کارشناسان دستگاه‌های ذیربط اتخاذ شد.

فاضل عبیات معاون عمرانی استاندار خوزستان در حاشیه بازدید از مناطق مختلف و تاسیسات آبرسانی شهرستان گفت: در بازدید بعمل آمده از تأسیسات و نقاط کم آب شهرستان مقرر شد در بخش روستایی در مدت زمان کوتاهی خط لوله آب منتهی به روستای گُرگُر و ۹ روستا‌های اطراف آن به تصفیه خانه مرغزار متصل شود.

او با بیان اینکه با انجام این عملیات، ۳۰ لیتر بر ثانیه آب به سمت روستا‌های مذکور روانه و مشکل کم آبی این روستا‌ها برطرف می‌شود، افزود: برای رفع مشکل کم آبی نقاط شهری بویژه مرکز شهر، کوی آزادگان، شهرک شهید رجایی مصوب شد کارگروهی متشکل از کارشناسان دفتر فنی استانداری، شرکت آبفا خوزستان و سازمان آب و برق جهت مدیریت دقیق انتقال و توزیع آب، مشخص نمودن و برطرف کردن نقاط فرسوده دارای شکستگی و بررسی امکان احداث برخی خطوط بین شبکه و خطوط انتقال اقدام نمایند.

عبیات اظهار داشت: با اجرا نمودن تمهیدات اتخاذ شده این کارگروه، در کوتاه مدت این مشکل را مدیریت و تا حدودی برطرف خواهشم کرد، ضمن اینکه به منظور پایداری آبرسانی به نقاط شهری برای بلند مدت نیز با در نظر گرفتن سایر جوانب و نتیجه کارشناسی این کارگروه تصمیماتی در جلسه با مدیران استانی اتخاذ خواهد شد تا ان شاءالله در آینده شاهد چنین اتفاقاتی نباشیم.

صادق حقیقی پور مدیرعامل آبفا استان خوزستان گفت: همه سعی و تلاش ما در سازمان آب و برق بر آن است که بتوانیم با اتخاذ تدابیر ویژه و البته کارشناسی شده، مشکلات بوجود آمده را مدیریت و برطرف نموده که این امر نیازمند همیاری شهروندان در کوتاه مدت که همان جلوگیری از مصرف بیهوده و در بلند مدت استفاده از تأسیسات جدید بویژه در مجتمع‌های مسکونی چند واحده است که با نصب مخازن آبی در مجتمع‌ها و کاهش فشار بر خطوط آبرسانی، می‌توانیم به این امر دست یابیم.

محسن بیرانوند فرماندار شهرستان بندر ماهشهر اظهار کرد: همانطور که مطرح شد جهت رفع کمبود آب شرب روستا‌های بخش مرکزی، ما طی پارسال خط لوله‌ای بطول ۱۳ کیلومتر احداث نمودیم که اکنون با اتصال آن به تأسیسات تصفیه خانه و آبرسانی مرغزار، مشکل تامین آب بیش از ۱۰ روستای در مسیر این خط لوله با جمعیت بیش از ۴ هزار نفر برطرف خواهد شد.

او بیان داشت: در امتداد این آبرسانی، ما موضوع روستا‌های حدامه و بنیوار را داریم که تاسیسات و خطوط انتقال آب آن چندین سال است آغاز شده، اما به اتمام نرسیده که جهت تکمیل آن اعتباری از سوی شورای راهبردی شهرستان تخصیص یافته و ان شاءالله در آینده نزدیک برطرف خواهیم نمود.

بیرانوند تصریح کرد: در خصوص تامین آب شرب مناطق شهری بندر ماهشهر که دارای اختلافی بین سازمان آب و برق و آبفای خوزستان در خصوص میزان انتقالی بود، مقرر گردید با حضور کارشناسان امر، این مسئله برطرف شده و با اختصاص آب مورد نیاز، بتوانیم این معضل را به حداقل برسانیم و شاهد بی آبی نقاط شهری نیز نباشیم.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.