مدیرعامل آبفا خوزستان از افتتاح طرح آب رسانی به روستا‌های غیزانیه در روز چهارشنبه هفته جاری خبر داد.

روستا‌های غیزانیه از نعمت آب شرب بهره مند می‌شوند/ حجم انتقال آب ۲.۵ برابر شدبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، صادق حقیقی پور مدیرعامل آبفا خوزستان گفت: افتتاح طرح آب رسانی به روستا‌های غیزانیه در روز چهارشنبه هفته جاری صورت می گیرد.

او افزود: وظیفه آبرسانی به بخش‌های غیزانیه به آبفا  استان واگذار شد و پس از بررسی‌های صورت گرفته وعده آبرسانی ظرف مدت ۳ هفته به مردم این بخش داده شد که عملیات تست و شستشو پایان یافت و مخزنی که همیشه به خاطر کمبود آب مجبور به روشن کردن به مدت طولانی بودیم، با افزایش ورود آب سرریز شد.


بیشتر بخوانید

حقیقی پور با بیان اینکه آبرسانی به ۸ روستای دهستان مشرعات از همین بخش غیزانیه صورت می‌گیرد تصریح کرد: بخش غیزانیه از دو بخش دهستان غیزانیه و دهستان مشرعات تشکیل شده که در دهستان مشرعات علاوه بر نبود آب شبکه توزیع آب نیز طراحی نشده بود، به همین منظور ۴۳ کیلومتر خط انتقال و شبکه توزیع کار شده است.

مدیرعامل آبفا خوزستان ادامه داد: این ۲ پروژه به ارزش ۷۵ میلیارد تومان به زودی به مدار خواهند آمد و بخش عمده مشکلات آب شرب منطقه حل خواهد شد همچنین بخش غیزانیه حدود ۲۸ هزار نفر جمعیت دارد و با اجرای این پروژه مشکلات ۱۷ هزار نفر برطرف می‌شود و زمان توزیع آب برای بقیه جمعیت ۲.۵ برابر خواهدشد.

این مقام مسئول با بیان اینکه فاز دوم پروژه آغاز شده و طی آن ۲۸ کیلومتر خط لوله به قطر ۶۰۰ میلیمتر بین ایستگاه صفریه تا ایستگاه تقویت فشار نزهه اجرا خواهد شد، گفت: در صورت تکمیل آن می‌توانیم تا ۱۷ هزار مترمکعب آب برای غیزانیه در شبانه روز تامین کنیم و تفاهم نامه‌ای با بنیاد مستضعفان برای ترمیم ۱۴ کیلومتر خط لوله امضا شده و اجرای آن برعهده قرارگاه خاتم الانبیا قرار گرفته است.

او اظهار داشت: به دنبال اتمام ۲۸ کیلومتر خط لوله توزیع آب در غیزانیه تا پایان تابستان هستیم و تا مشکلات این بخش برطرف شود.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.