با تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان ساوجبلاغ، اعضای باند کلاهبرداری که با چک‌های سرقتی اقدام به خرید ۶۶ میلیارد ریال خشکبار کرده و متواری شده بودند، دستگیر شدند.

خرید خشکبار با چک‌های سرقتی، شگرد کلاهبرداران میلیاردیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، سردار عباسعلی محمدیان، فرمانده انتظامی البرزگفت: در پی ارجاع پرونده‌ای به پلیس آگاهی شهرستان ساوجبلاغ مبنی بر کلاهبرداری با شیوه خرید خشکبار با چک‌های سرقتی، بررسی موضوع در دستور کار کارآگاهان دایره مبارزه با جعل و کلاهبرداری این پلیس قرار گرفت.

فرمانده انتظامی البرز افزود: کارآگاهان در تحقیقات اولیه خود متوجه شدند یک باند ۴ نفره کلاهبرداری با معرفی خود با عنوان بازنشسته یک اداره دولتی ابتدا اقدام به اجاره سوری یک مغازه در شهر هشتگرد کرده و سپس با مراجعه به مالباختگان اقدام به خرید خشکبار با چک‌های سرقتی کرده اند.

سردار محمدیان با اشاره به متواری شدن متهمان پس از تحویل خشکبار از مالباختگان گفت: کارآگاهان با تحقیقات گسترده و به کارگیری اقدامات پلیسی موفق به شناسایی سرشبکه این باند کلاهبرداری در منطقه شهر ری استان تهران شدند و با تحت مراقبت قرار دادن وی در هنگامی که وارد شهرستان ساوجبلاغ شد در یک عملیات غافلگیرانه نامبرده را دستگیر و به پلیس آگاهی ساوجبلاغ منتقل کردند.

او افزود: متهم در ابتدا منکر انجام هرگونه کلاهبرداری بود، اما با مشاهده مستندات پلیس و روبرو شدن با تعدای از شاکیان پرونده به ناچار لب به اعتراف گشوده و به کلاهبرداری از طریق خرید اقلام با چک‌های سرقتی با همدستی ۳ نفر دیگر از همدستانش اقرار کرد.

فرمانده انتظامی البرز با اشاره به دستگیری هر ۳ همدست متهم در عملیات‌های جداگانه گفت: ارزش کلاهبرداری این باند حرفه‌ای ۶۶ میلیارد ریال برآورد شده است.

سردار محمدیان افزود: شهروندان در معاملات خود از دریافت چک از افراد ناشناس خودداری کرده و در صورت دریافت چک حتما آن را از بانک مربوطه استعلام کنند.

انتهای پیام / ر.خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.