نماینده ولی فقیه در استان یزد گفت: توجه به تولید ماشین آلات و مواد اولیه کارخانه‌ها در داخل از مصادیق تحقق شعار جهش تولید است.

آیت الله ناصری، امام جمعه یزدبه گزارش  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ،  آیت الله محمدرضا ناصری یزدی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد در دیدار رئیس شورای هماهنگی بانک‌های استان با تاکید بر اینکه جهش تولید صرفا به معنی حمایت از کارخانه‌ها برای افزایش تولید نیست، گفت: تحقق شعار سال در صورتی امکان پذیر است که ما در کنار افزایش تولیدات موجود به تولید مواد اولیه و تجهیزات و ماشین آلات کارخانه‌ها توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

او با اشاره به موفقیت ایران در زمان تکیه به نیرو‌های نخبه داخلی، افزود: توجه به تولید و خودکفایی در عرصه‌های مختلف به ویژه قطعه سازی و تامین ماشین آلات را خیلی دیر شروع کردیم، ولی همین الان هم باید با جدیت تلاش کرده تا در زمان مناسب به خودکفایی دست پیدا کنیم.

نماینده، ولی فقیه در استان یزد تنها راه نجات کشور را توجه به تأکید رهبری مبنی بر اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و ادامه داد: حتی در پرداخت تسهیلات هم باید شرطی مبنی بر استفاده از ظرفیت نیرو‌های نخبه و شرکت‌های دانش بنیان داخلی داشته باشیم و حداقل بخشی از نیاز کارخانه باید با تکیه بر ظرفیت این نیرو‌ها و شرکت‌های داخلی تامین شود.

امام جمعه یزد هوش و استعداد جوانان ایرانی را بالاتر از جوانان دیگر کشور‌ها برشمرد و گفت: باید باور کنیم هیچ کشوری قرار نیست مشکلات ما را حل کند و اگر به نخبگان داخلی به ویژه فعالان شرکت‌های دانش بنیان تکیه و از ظرفیت آن‌ها استفاده کنیم، تمام مشکلات کشور برطرف می‌شود.

او از اشتغال به عنوان یکی از مشکلات ناشی از شیوع کرونا یاد کرد و افزود: بسیاری از بازار پوشاک ایران در دست کشور‌هایی از جمله چین و ترکیه است و تولید کنندگان داخلی از واردات و قاچاق پوشاک ضربه‌های سنگینی می‌بینند.

امام جمعه یزد با بیان اینکه کشوری مثل چین اقتصاد خود را به وسیله همین کارگاه‌های کوچک و مشاغل خرد تقویت کرد، افزود: خودکفایی در تولید پوشاک به افزایش تامین پارچه و به طبع آن هم ایجاد ده‌ها هزار فرصت شغلی می‌انجامد.

انتهای پیام/ غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.