رئیس اداره انتقال خون مهاباد از مردم این شهرستان در خواست کرد تا برای اهدای اورژانسی خون در همه گروه ها به این پایگاه مراجعه کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، نصرارکن رئیس اداره انتقال خون مهاباد گفت: ذخائر بانک خون این پایگاه با کاهش خون و فرآورده‌های آن مواجه شده است که برای جبران این کاهش نیاز است افراد از همه گروه‌ها، که شرایط اهدای خون را دارند برای اهدای خون مراجعه کنند.

او با اشاره به ترس شهروندان از گرفتار شدن احتمالی به بیماری کرونا با اهدای خون افزود: تمام وسایل و تجهیزات دریافت خون، محیط و شرایط خون‌گیری، کاملا استرلیزه، بهداشتی و یکبار مصرف است و هیچ جای نگرانی در این زمینه وجود ندارد.

این مقام مسئول در مهاباد اضافه کرد: با توجه به مصرف بخشی از خون‌های ذخیره شده توسط بیماران نیازمند، هم‌اکنون این پایگاه به تمام گروه‌های خونی برای ذخیره و مصرف بیماران احتیاج دارد.

رئیس پایگاه انتقال خون مهاباد در خصوص شرایط اهدای خون نیز گفت: داوطلبان اهدای خون باید حداقل ۱۸ و حداکثر ۶۰ سال سن داشته باشند و وزن آن‌ها نیز حداقل ۵۰ کیلوگرم باشد.

رئیس اداره انتقال خون مهاباد با بیان اینکه علاقه‌مندان به اهدای خون، هنگام مراجعه به این پایگاه باید کارت شناسایی معتبر به همراه داشته باشند، ادامه داد: این پایگاه در تمامی روز‌های هفته به جز ایام تعطیل از ساعت ۸ صبح تا ۱۳ بعد از ظهر آماده دریافت خون از مردم است.

نصر ارکن گفت: پایگاه انتقال خون مهاباد تامین‌کننده خون مورد نیاز بیمارستان امام خمینی (ره) این شهرستان و مراکز بیمارستانی شهرستان‌های جنوب آذربایجان‌غربی از جمله میاندوآب، تکاب، شاهین‌دژ، بوکان، نقده، سردشت، پیرانشهر و تکاب است.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.