رییس پایگاه انتقال خون مهاباد گفت: این پایگاه در ماه مبارک رمضان در سه روز هفته علاوه بر نوبت صبح در نوبت شیفت شب و بعد از افطار نیز آماده خونگیری از اهداکنندگان است.

داوود نصرارکن رییس پایگاه انتقال خون مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد،گفت: این سازمان در ماه مبارک رمضان در طول هفته هر روز صبح از ساعت ۹ الی ۱۳ دایر است و جهت رفاه شهروندان روزه‌دار در ماه مبارک رمضان، روز‌های زوج هفته شنبه، دوشنبه و چهارشنبه) بعد از افطار از ساعت ۲۱:۳۰ الی ۲۳:۳۰ آماده پذیرایی از اهداکنندگان روزه‌دار می‌باشد.

او با اشاره به اینکه مرکز انتقال خون این شهرستان مکرر ضدعفونی می‌شود، افزود:  بحران جهانی کرونا باعث کمبود خون و ذخایر خونی شده است؛ زیرا بسیاری از اهداکنندگان خون از ترس اینکه مبادا به کرونا مبتلا شوند، از مراجعه به پایگاه‌ها خودداری می‌کنند.

نصر ارکن ادامه داد: با توجه به اینکه تزریق خون و فرآورده‌های آن برای برخی بیماران و سانحه دیدگان تنها راه نجات از مرگ است، از شهروندان در ماه رمضان انتظار می‌رود اهدای خون را فراموش نکنند.

رییس پایگاه انتقال خون مهاباد گغت: در پایگاه انتقال خون مهاباد از خون علاوه بر پلاسما، گلبول قرمز فشرده (پکسل)، سی پی، سی پی پی، خون فیلتردار، خون شسته شده و پلاکت خون فرآوری می‌شود.

او یکی از مهمترین فواید اهدای خون را نجات زندگی انسان‌ها و بهبود سلامت جسمانی خود فرد عنوان کرد و افزود: براساس تحقیقات انجام شده، اهدای خون به طور منظم سبب مصونیت فرد در برابر بیماری‌های قلبی و عروقی می‌شود، بنابراین می‌توان گفت اهدای خون نه تنها برای افراد سالم زیانی ندارد، بلکه سبب جلوگیری از ابتلا به برخی از بیماری‌ها نیز خواهد شد.

انتهای پیام/ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.