مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کرمانشاه اعلام کرد: سه هزار و ۴۰۰ واحد تولیدی آسیب دیده از کرونا در استان ۶۸۰ میلیارد تومان تسهیلات دریافت خواهند کرد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛  حسن عزیزی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کرمانشاه گفت:  تسهیلات ویژه واحدهای آسیب دیده از کرونا در ۱۴ رسته و ۵۵۰ زیر رسته اقتصادی پرداخت می شود.

او افزود: این تسهیلات با نرخ سود ۱۲ درصد و با بازپرداخت ۲۴ ماهه و سه ماه دوره تنفس به ازای هر کارگر ۱۲ و ۱۶ میلیون تومان قابل پرداخت است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کرمانشاه در تشریح فرآیند پرداخت تسهیلات ویژه کسب و کارهای آسیب دیده از ویروس کرونا اظهارداشت: در راستای مصوبات ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا با هدف حمایت و پشتیبانی از کسب و کارهای آسیب دیده به واسطه شیوع این بیماری، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی امکان ثبت نام کارفرمایان مشمول این حمایت را در سامانه کارا فراهم کرده است.

عزیزی بیان کرد: تمام صاحبان و واحدهای کسب و کارهای مشمول (کارفرمایی و خویش فرمایی) دارای مجوز فعالیت از دستگاه ها و ارگان های ذی ربط که مبادرت به حفظ اشتغال موجود و صیانت از نیروی کار شاغل در بنگاه های اقتصادی کرده اند، در صورت دریافت پیامک از سوی وزارت خانه می توانند نسبت به ثبت نام و تکمیل فرآیند در سامانه اقدام کنند.

او در خصوص شرایط دریافت این تسهیلات، عنوان کرد: واحدهای کسب و کار که در سال گذشته فعال بوده و همچنان فعال هستند و شاغلین آنها از بیمه بیکاری بهره مند نشده اند و با نیروهای شاغل عقد قرارداد کار در سال ۹۹ منعقد کرده و متعهد به حفظ آنها تا پایان سال شوند، صرفاً برای یک بار و حداکثر تا پایان خرداد مشمول دریافت تسهیلات می شوند.
انتهای  پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.