فرماندار هشترود با بیان اینکه روستا‌ها محور توسعه هستند گفت: بدون مشارکت مردم توسعه پایدار در روستا‌ها محقق نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،امینیان فرماندار هشترود روز سه شنبه در بازدید از روستای پاشابیگ این شهرستان با بیان اینکه روستا‌ها محور توسعه هستند گفت: بدون مشارکت مردم توسعه پایدار در روستا‌ها محقق نمی‌شود.

امینیان افزود: هیچ نقطه توسعه یافته‌ای در جهان وجود ندارد که روستا‌های آن از توسعه بازمانده باشند.

او با تمایز نهادن بین توسعه و اقدامات و پروژه‌های عمرانی در روستا‌ها گفت: توسعه به مفهوم تغییر وضعیت موجود به یک وضعیت مطلوب در ابعاد مختلف اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی است و تنها در این صورت است که یک منطقه می‌تواند جهت فراهم نمودن خدمات رفاهی، آموزشی و بهداشتی مناسب برای زیست اهالی باشد و تنها در این صورت است که افراد زندگی در روستا را بر زندگی در شهر‌ها و کلان شهر‌ها ترجیح خواهند داد و شاهد یک مهاجرت معکوس به روستا‌ها خواهیم بود.

فرماندار هشترود با بیان اینکه مشارکت اصل و اساس توسعه است گفت:امکانات دولت محدود بوده و اجازه نمی‌دهد با امکانات محدود به سراغ مسائل و مشکلات نامحدود رفت.

امینیان افزود:تجربه نشان داده حتی باوجود داشتن امکانات نیز توسعه نیازمحور، هیچگاه اتفاق نخواهد افتاد بلکه لازم است روستاییان منطقه نسبت به شناسایی نقاط قوت و توانایی‌های منطقه اقدام کرده و بر روی آن‌ها سرمایه‌گذاری کنند تا توسعه اتفاق بیافتد و قدم اول برای رسیدن به این خواست مشارکت، همراهی و همدلی روستاییان است.

او در همین راستا ایجاد صندوق اعتباری در روستا را به منظور حل مسائل و مشکلات عمومی  اقدامی بسیار ارزشمند و قابل تحسین دانست و گفت: این اقدام حس مثبت و احساس تعلق به وطن در بین تمامی افراد تقویت کرده و مشوقی برای مشارکت همگان در سایر حوزه‌ها خواهد بود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.