مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان از معرفی آثار و هنرمندان دارنده نشان مرغوبیت بین المللی و ملی در بیلبورد‌های تبلیغاتی خبر داد.

هنرمندان زنجانی روی بیلبورد/تقدیر از کارگاه‌های صنایع‌دستی زنجانبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، امیرارجمند مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان گفت: نصب این بیلبورد‌ها به مناسبت روز جهانی صنایع دستی باعث معرفی و شناساندن صنایع دستی و هنر‌های سنتی استان به گردشگران و مسافران داخلی و خارجی می‌شود.
 
او افزود: چهار بیلبورد با عنوان نشان مرغوبیت بین المللی، ملی و ۱۱ بیلبورد با موضوع روز جهانی صنایع دستی در سطح استان نصب شده است. نشان مرغوبیت بین المللی و ملی صنایع دستی دریافت شده بیان گر کیفیت، زیبایی و اصالت صنایع دستی استان می‌باشد.

او اظهار کرد: معرفی هنرمندان و آثار صنایع‌دستی در بیلبورد‌ها به مناسبت روز جهانی صنایع دستی موجب افزایش پتانسیل‌های این حوزه می­ شود و همچنین با این روش گردشگران و مسافران ورودی به استان بیشتر جذب صنایع دستی شده و فروش محصولات صنایع دستی نیز افزایش می‌یابد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان گفت: از سال ۹۰ تاکنون ۷ اثر در رشته ملیله کاری، چاقوسازی و ساز سنتی حائز دریافت نشان بین المللی و از سال ۸۶ تاکنون ۶۳ اثر حائز دریافت نشان ملی در رشته‌های ملیله‌کاری، مینای ملیله، چاقوسازی، ساخت ساز سنتی، حکاکی روی فلز، قلمزنی، مسگری، ساخت زیورآلات سنتی، نقاشی زیر لاکی، نمد مالی، بافتنی سنتی، پلاس‌بافی و ... توسط هنرمندان صنایع‌دستی استان زنجان دریافت شده است.
 
تقدیر از کارگاه‌های صنایع‌دستی زنجان در  روز جهانی صنایع دستی
 
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان در بازدید از پنج کارگاه  صنایع دستی به مناسبت ۱۰ ژوئن مصادف با ۲۰ خرداد، روز جهانی صنایع دستی گفت:  از نزدیک فعالیتهای انجام شده و در دست اجرا کارگاهها مورد ارزیابی قرار گرفت و ضمن بررسی وضعیت کارگاهها، برخی راهکارها جهت حل مشکلات به آنان پیشنهاد شد و از فعالان این کارگاهها تقدیر شد.

او افزود: صنایع دستی گویای اصالت و پیشینه چندین هزار ساله ایرانیان و به ویژه استان زنجان است، بنابراین نباید اجازه دهیم به فراموشی سپرده شوند و باید برای معرفی آنها به مردم و جامعه جهانی تلاش کرد.

ارجمند ادامه داد: هنر ملیله، چاقو، انگشتر، چاروق و مس در استان به نسبت صنایع‌دستی دیگر از قدمت بیشتری برخوردارند و ما  در تلاش هستیم تا با ایجاد شرایط مطلوب تر ، مردم به ویژه جوانان و نوجوانان را با تولیدات و آثار این هنر- صنعت ها بیشتر از پیش آشنا کنیم. 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گفت: یکی از راه‌های جهش تولید صنایع دستی در این استان توسعه و حمایت از کارگاه‌های این بخش است و از اولویت‌های استان برای حمایت از صنعتگران برنامه‌ریزی برای برگزاری نمایشگاه استانی و ملی در سال جاری است.

انتهای پیام/ن



 
 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.