روند بیماریابی کرونا در لرستان مطلوب است

رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: روند بیماریابی کرونا در استان مطلوب و میزان بستری مبتلایان نسبت به جمعیت استان کم است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: روند بیماریابی کرونا در استان مطلوب و میزان بستری مبتلایان نسبت به جمعیت استان کم است.

دکتر محمدرضا نیکبخت روز دوشنبه در حاشیه مراسم تقدیر سپاه استان از کادر بهداشت و درمان و اهدای ۲۰۰ میلیون تومان تجهیزات کمکی این نهاد به مراکز درمانی افزود: تاکنون در زمینه مبارزه با کرونا به نسبت موفق بوده ایم که میزان کم بستری و مرگ و میر بیماری نسبت به جمعیت استان بیانگر این مهم است.

او با اشاره به اینکه تنها مورد فوتی امروز کرونا در استان یک بیمار بالای ۹۰ سال بوده تصریح کرد: شهروندان دیدار با سالمندان و افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای از جمله سرطان و بیماران کلیوی؛ دیابتی و تنفسی را محدود کنند.

او  با تاکید بر رعایت فاصله گذاری اجتماعی و شست و شوی دایم دست اظهار داشت: در حال حاضر وضعیت شیوع کرونا در لرستان غالباً زرد است و در حالت هشدار قرار ندارد.

از دیروز تا امروز ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیار‌های قطعی تشخیصی، دو هزار و ۴۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۷۱۳ مورد بستری شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۱۷۳ هزار و ۸۳۲ نفر رسید.

انتهای پیام/ب

برچسب ها: علوم پزشکی ، کرونا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.