پل دوستی میان ایران و ترکمنستان موجب تحکیم روابط است

سفیر ایران در ترکمنستان گفت:پل دوستی ایران و ترکمنستان مایه تحکیم بیشتر روابط دوستانه دو ملت است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، غلامعباس ارباب خالص سفیر ایران در ترکمنستان گفت: ترکمن‌ها نه تنها همسایه بلکه خویشاوند ما هستند و این پل دومین پروژه عمرانی مشترک مرزی بین دو کشور ایران و ترکمنستان است که با هدف گسترش ترانزیت و افزایش حمل و نقل جاده‌ای ایجاد شده است .

او افزود: پس از ریشه کن شدن ویروس کرونا شاهد جهش بزرگی در تمامی امور کشور خواهیم بود که یکی از آن‌ها توسعه همکاری‌ها و روابط با کشور ترکمنستان است و ترانزیت، حمل و نقل جاده‌ای و برقراری تردد گردشگر و مسافر از جمله این اقدامات خواهد بود.

سفیر ایران در ترکمنستان ادامه داد: نگاه این کشور به ایران و به ویژه خراسان رضوی به گونه‌ای است که بتواند تمامی نیاز‌های خود را از طریق مرز مشترک موجود برطرف کند و ایران نیز آمادگی کامل خود را برای از سرگیری روابط همه جانبه با کشور ترکمنستان اعلام کرده است و امیدواریم به زودی بتوانیم جشن فراگیری روابط را در این محل برگزار کنیم.
 

افزایش ترانزیت بین دو کشور 

بهشتی منفرد  مشاور وزیر و مسئول نمایندگی وزارت امور خارجه در شرق کشور نیز در این مراسم گفت: پل دوستی یا پل مشترک مرزی بین سرخس ایران و سرخس ترکمنستان، راهی است که ترانزیت دو کشور را افزایش و گسترش خواهد داد.

او این پروژه مشترک را راهی برای توسعه همکاری‌های دو کشور دانست و افزود: ترانزیت در منطقه به ویژه در میان کشور‌های همسایه اهمیت ویژه دارد که در استراتژی‌های دو کشور ترکمنستان و ایران قرار گرفته است.

مسئول نمایندگی وزارت امور خارجه در شرق کشور ادامه داد: پل قبلی ظرفیت تبادل کامیون و حجم ترانزیتی اندک داشت، اما پل دوستی در راستای تامین منافع ملی و برطرف کردن کاستی‌ها و مشکلات ترانزیتی منطقه و با ظرفیت ترانزیتی قابل قبول ایحا شده است.
 
انتهای پیام// ف.غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.