رییس گروه بهداشت محیط معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: رستوران‌های سیستان و بلوچستان با توجه به شیوع ویروس کرونا اجازه برگزاری هیچ‌گونه تجمع و یا مراسمی را ندارند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، قمر شهریاری رییس گروه بهداشت محیط معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان اظهارداشت: به دنبال کاهش محدودیت‌ها و بازگشایی واحد‌های صنفی مانند رستوران‌ها، بر ضرورت اجرای دقیق پروتکل‌های بهداشتی و رعایت اصول بهداشت فردی، بهداشت موادغذایی، ابزار و تجهیزات و بهداشت ساختمان و رعایت فاصله‌گذاری‌های اجتماعی اقدام کنند.

او  با اشاره به این موضوع که فعالیت تالار‌های پذیرایی، استخر، سونا و گیم‌نت‌ها همچنان ممنوع است افزود: رستوران‌ها فقط اجازه فعالیت با یک سوم ظرفیت کاری را داشته و تمام تلاش خود را برای افزایش بیرون بری غذا انجام دهند و همچنین اجازه برگزاری هیچ‌گونه تجمع برای مراسم‌های مختلف از جمله عروسی، عزا و تولد را ندارند.

رییس گروه بهداشت محیط معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: استفاده از ماسک و دستکش برای افرادیکه در سرو غذا همکاری می‌کنند الزامی است و متصدی از ورود کارکنان در صورت داشتن هر یک از علایم ویروس کرونا باید جلوگیری کنند.

او ادامه داد: زمانی که مشتری میز و صندلی خود را ترک می‌کند حتما باید فرایند گندزدایی انجام شود و تمامی قسمت‌های رستوران به روش استاندارد باید روزانه ضدعفونی شود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار