اوقاف گیلان از مؤسسات قرآنی در راستای تربیت حافظان قرآنی دعوت به همکاری کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، محمد مهدی قربانیان ، رئیس اداره امور قرآنی اوقاف گیلان با اشاره به تجربه هشت ساله سازمان اوقاف و امور خیریه در زمینه تربیت حافظان قرآن، گفت: رویکرد جدید سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در سال جاری عدم تصدی گری این سازمان در زمینه تربیت حافظان قرآنی است.

او  افزود: بر این اساس  دستور العملی به ادارات کل ابلاغ شده که فعالیت آموزشی در زمینه قرآن در بقاع متبرکه و موقوفات با همکاری مؤسسات قرآنی انجام گیرد.

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف گیلان با اشاره به اینکه ۶۰ مؤسسه قرآنی زیر نظر اتحادیه مؤسسات قرآنی در استان وجود دارد، گفت: در همین راستا اداره کل اوقاف و امور خیریه استان گیلان از مؤسسات فعال و توانمند قرآنی گیلان دعوت می شود تا در صورت تمایل برای فعالیت در زمینه تربیت حافظان قرآن کریم با این اداره کل همکاری کنند.

قربانیان افزود: آن دسته از مؤسسات فعال و توانمند علاقه‌مند به این همکاری می‌توانند با حضور در ادارات شهرستانی آمادگی خود را اعلام کنند  ادارات اوقاف و امور خیریه هم می‌توانند فضای بقاع و اماکن متبرکه و یا احیاناً موقوفات قرآنی موجود را در اختیار مؤسسات قرار دهد تا این تعامل شکل بگیرد.

او  در ادامه با اشاره به فعالیت اداره کل اوقاف و امور خیریه استان گیلان در طول سال، گفت: اداره کل اوقاف و امور خیریه گیلان در طول سال با برگزاری مسابقات قرآنی ویژه بزرگسالان و حمایت از مسابقات دانش آموزی و همچنین برگزاری محافل انس با قرآن کریم، جلسات ترتیل خوانی و جز خوانی و جلسات تفسیر قرآن در بقاع و اماکن متبرکه فعالیت مستمر قرآنی دارد.

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف گیلان تصریح کرد: اداره کل اوقاف و امور خیریه استان گیلان با قدرت در قالب این برنامه‌ها، فعالیت‌های خود را ادامه خواهد داد.

انتهای  پیام/م.ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.