یک متخصص بیماری‌های عفونی با اشاره به باور غلط برخی‌ها مبنی بر تاثیر مصرف تریاک در پیشگیری از کرونا، گفت : مردم باید بدانند افراد معتاد به تریاک هم مثل مابقی افراد در معرض خطر ابتلا به کرونا قرار دارند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ سیاوش وزیری متخصص بیماری‌های عفونی با اشاره به ترویج برخی باور‌های غلط در بحث پیشگیری از ابتلا به کرونا، گفت : یکی از این باور‌های غلط بحث مصرف تریاک جهت پیشگیری از ابتلا به این بیماری است.

او گفت : تریاک هیچ پیشگیری در بحث کرونا ایجاد نمی‌کند و افراد معتاد هم مثل سایر افراد جامعه چنانچه نکات بهداشتی و فاصله اجتماعی را رعایت نکنند، در معرض خطر ابتلا به کرونا قرار دارند و قطعا با توجه به ضعف بدنی و مشکلات جسمانی ناشی از اعتیاد، این بیماری برای آن‌ها خطرناک‌تر هم خواهد بود.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: باور غلط دیگر در زمینه پیشگیری از کرونا را بحث مصرف الکل جهت ضدعفونی کردن بدن است که متاسفانه ترویج آن در اوایل شروع بیماری کرونا موجب کوری و فوت برخی از هموطنانمان شد که اقدام به مصرف الکل صنعتی کرده بودند.

وزیری ادامه داد: مردم باید بدانند کرونا هیچ راه پیشگیری بجز رعایت نکات بهداشتی و رعایت فاصله اجتماعی ندارد و مابقی مواردی که ذکر می‌شود هیچکدام پایه و اساس علمی ندارد.

این متخصص بیماری‌های عفونی افزود: همچنین مردم باید بدانند کرونا درمان اختصاصی هم ندارد و دارو‌هایی که در حال حاضر تجویز می‌شود تنها دارو‌های حمایتی هستند و برای کاهش شدت علائم بیماری تجویز می‌شوند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.