معاون فنی و شبکه ایستگاه‌های هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: وزش باد شدید صبح امروز در زابل سبب خیزش گرد و خاک و کاهش دید افقی به سه هزار متر شد.

محمود دیانتی معاون فنی و شبکه ایستگاه‌های هواشناسی سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت: اظهارداشت: همان‌طور که انتظار می‌رفت از امروز بر شدت وزش باد‌های ۱۲۰ روزه در شمال سیستان و بلوچستان افزوده شد و بیشینه سرعت باد تا صبح امروز به ۸۸ کیلومتر بر ساعت رسید.

او افزود: وزش این باد شدید در زهک نیز موجب خیزش گردوخاک و کاهش دید افقی شد به طوریکه شعاع دید افقی در محدوده اداره هواشناسی این شهر به سه هزار کاهش یافت.

معاون فنی و شبکه ایستگاه‌های هواشناسی سیستان و بلوچستان بیان کرد: بر اساس خروجی نقشه‌های پیش‌یابی و مدل‌های جوی وزش باد‌های شدید ۱۲۰ روزه تا جمعه در شمال این استان ادامه دارد.


بیشتر بخوانید:


او  تاکید کرد: وزش باد علاوه‌بر کاهش سه تا پنج درجه‌ای دمای هوا، در برخی نقاط منجر به خیزش گردوخاک، کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا می‌شود.

دیانتی گفت: توصیه می‌شود در زمان غبار آلود شدن هوا از تردد‌های غیر ضرور خوداری و در تردد در مسیر‌های ارتباطی شمال استان بویژه محور زاهدان - زابل احتیاط شود.

او  تصریح کرد: قایق‌های تفریحی و صیادی تالاب بین‌المللی هامون نیز تا جمعه در فعالیت‌های آبی خود احتیاط کنند.

انتهای پیام/.ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.