کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان با اشاره به صدور هشدار سطح زرد گفت: سرعت و شدت وزش باد‌های ۱۲۰ روزه در شمال این استان از فردا چهارشنبه افزوده می‌شود.

علی ملاشاهی کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت:  اظهارداشت: بر اساس آخرین خروجی نقشه‌های پیش‌یابی و مدل‌های جوی وزش این باد شدید در نقاط مستعد منجر به خیزش گردوخاک، کاهش شعاع دید افقی و کاهش کیفیت هوا می‌شود.

او  افزود: وزش باد با شدت کمتر نوار غربی و شرق سیستان و بلوچستان را نیز تحت تأثیر قرار می‌دهد به طوریکه در این مناطق نیز خیزش گردوخاک و کاهش دید افقی محتمل است.

رییس گروه پیش‌بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: وزش باد و گرد و خاک اواخر وقت جمعه به صورت موقت کاهش می‌یابد، اما همچنان تا اواسط هفته آینده ادامه دارد.

او گفت: با توجه به احتمال خیزش گردوخاک و کاهش شدید دید افقی در برخی محور‌های مواصلاتی سیستان و بلوچستان مانند زاهدان - زابل توصیه می‌شود در زمان غبارآلود شدن هوا از تردد‌های غیرضروری پرهیز شود.

ملاشاهی ادامه داد: در شبانه روز گذشته نیز وزش باد‌های ۱۲۰ روزه در نیمه شمالی سیستان و بلوچستان ادامه داشت به طوریکه بیشینه سرعت وزش باد در زابل به ۲۰ متر بر ثانیه معادل ۷۲ کیلومتر بر ساعت رسید.

او تصری کرد: وزش این باد شدید تغییر به خصوصی در کاهش دید افقی زابل ایجاد نکرد، اما شعاع دید افقی در شهر زهک از دیگر شهر‌های شمالی استان را به هفت هزار متر کاهش داد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.