دوست محمد کلیم گفت: بعداز ظهر امروز شرایط برای وقوع رگبار پراکنده، گاهی رعدوبرق و باد شدید لحظه‌ای در نیمه شمالی و ارتفاعات جنوب شرق استان مهیا است.

دوست محمد کلیم معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت:  در شبانه روز گذشته بارش‌های رگباری برخی نقاط استان را در بر گرفت به طوریکه از شهر نصرت آباد بیش ۲ میلی متر باران گزارش شد.

او افزود: بر اساس خروجی نقشه‌های پیش یابی و مدل‌های جوی بعدازظهر امروز نیز شرایط برای بارش‌های رگباری، تندباد موقتی و صاعقه در نیمه شمالی استان و جنوب شرق، به ویژه غرب زاهدان مهیاست.

معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: تا جمعه در نواحی شمالی و مرکزی و ارتفاعات جنوبی استان شرایط برای افزایش ابر و رگبار پراکنده باران مهیا است.

کلیم در بخش دیگری به ادامه وزش باد‌های ۱۲۰ روزه در شمال استان اشاره کرد و گفت: در ۲۴ ساعت گذشته بیشینه سرعت وزش باد در زابل به ۸۶ کیلومتر بر ساعت رسید و گردوغبار حاصل شعاع دید افقی در محدوده فرودگاه این شهر را به ۸۰۰۰ متر کاهش داد.

او تصریح  کرد: پیش بینی می‌شود وزش این باد‌ها همچنان در شمال استان و با شدت کمتر در مرز شرقی و نواحی غربی استان ادامه داشته باشد که پیامد آن در نقاط مستعد خیزش گردوخاکف کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هواست.

این مسئول با بیان اینکه از شنبه افزایش نسبی دمای هوا در استان رخ خواهد داد، افزود: در شبانه روز گذشته زاهدان با دمای ۱۶ درجه سلسیوس خنک ترین، و قصرقند با دمای ۴۴ درجه سلسیوس گرمترین شهر استان شدند.

کلیم گفت: از پنجشنبه شرق دریای عمان مواج پیش بینی می‌شود.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار