معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی بر آسیب‌شناسی فنی پروژه‌های عمرانی استان توسط نهاد‌های تخصصی تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،جواد رحمتیمعاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک آذربایجان شرقی،بر آسیب‌شناسی فنی پروژه‌های عمرانی استان توسط نهاد‌های تخصصی تأکید کرد و گفت: انجام کار‌های علمی و تحقیقاتی به منظور افزایش طول عمر پروژه‌ها و پیشگیری از خسارت‌های ناشی از اجرای بی‌کیفیت آن‌ها ضروری است.

 او اظهار کرد: در حوزه اجرا و نگهداری از پروژه‌های عمرانی نیازمند اقدامات نوآورانه و متفاوت هستیم و نهاد‌های تخصصی باید به این موضوع توجه کنند.

او با انتقاد از شیوه نگهداری از پروژه‌های راه‌سازی استان که عمدتاً به صورت چشمی انجام می‌شود، افزود: نگهداری از پروژه‌ها باید با ابراز‌های دقیق فنی و روش‌های علمی صورت گیرد که آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک می‌تواند در این زمینه نقش‌آفرین باشد.

او همچنین پیشرفت خدمات آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان با ارزیابی عملکرد گذشته این آزمایشگاه را مورد تأکید قرار داد و گفت: تهیه بانک اطلاعاتی از نمونه‌های آزمایش شده و استفاده از آن‌ها در پروژه‌های آتی می‌تواند از نظر مدیریتی راهگشا باشد.

افت دانش تخصصی در اجرای پروژه‌ها

سیدرضا حسینی مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک کشور نیز در این جلسه از فعالیت ۷۰۰ واحد محلی این آزمایشگاه خبر داد و گفت: تمامی این واحد‌ها از طریق یک سامانه یکپارچه عمل می‌کنند.

او  با ابراز تاسف از افت دانش تخصصی در اجرای پروژه‌ها، گفت: در این شرکت به همت همکاران متخصص به پیوست شیت‌های آزمایشگاهی، برگ‌های تحلیلی نیز ارائه می‌شود تا با انتقال دانش و تجربه طراحی‌های بهتری در پروژه‌های آتی داشته باشیم.

به گزارش روابط عمومی استانداری آذربایجان‌شرقی، در این جلسه حسن ربانی به عنوان مدیرکل جدید آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک آذربایجان شرقی معرفی و از تلاش‌ها و خدمات علیرضا سورچی، مدیرکل پیشین این آزمایشگاه قدردانی شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.