مشارکت 900 میلیارد ریالی شرکت ترکیه ای در طرح تجاری خدماتی مراغه

کلنگ مجتمع تجاری، خدماتی و رفاهی مراغه با مشارکت و سرمایه گذاری 900 میلیارد ریالی شرکت ترکیه ای 'قیزیل اولدوز خاورمیانه' و شهرداری مراغه به زمین زده شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ظفر محمدی معاون استاندار و فرماندار شهرستان ویژه مراغه در مراسم کلنگ زنی این طرح مشارکتی با اشاره به وجود زمینه های مستعد برای سرمایه گذاری در منطقه گفت: وجود ظرفیت های مناسب برای سرمایه گذاری بخش خصوصی در این شهرستان موجب توسعه پایدار و عمران شهری می شود.

وی افزود: وجود امنیت پایدار و دیپلماسی فعال دولت تدبیر و امید، زمینه های توسعه اقتصادی و سرمایه گذاری مشترک با حضور شرکت های خارجی و خصوصی در کشور را فراهم کرده که مشارکت در ساخت مجتمع تجاری، رفاهی و خدماتی مراغه نمونه ای از آن است.

وی گفت: ایجاد ارتباطات جهانی پس از برجام و حضور شرکت های سرمایه گذار خارجی برای سرمایه گذاری در بخش های مختلف اقتصادی، نوید دهنده شکوفایی اقتصادی در جامعه است.

محمدی افزود: با بهره برداری از طرح های بزرگ عمرانی و خدماتی از جمله درمانی و بیمارستانی و نیز آزادراه مراغه - هشترود، آینده روشنی در انتظار مراغه است.

شهردار مراغه نیز در این آیین با اشاره به لزوم سرمایه گذاری بخش خصوصی در طرح های عمرانی و خدمات شهری گفت: ایجاد زمینه مستعد برای این امر موجب توسعه شهری و ایجاد درآمدهای پایدار برای مجموعه خدمات شهری برای ارائه خدمات به شهروندان می شود.

محمدرضا احمدی با اشاره به اجرای طرح مجتمع تجاری، خدماتی و رفاهی در مراغه با مشارکت یک شرکت ترکیه ای در این شهرستان افزود: این طرح با مشارکت 900 میلیارد ریالی شرکت قیزیل اولدوز این کشور شامل 85 درصد از مجموع سرمایه گذاری و 240 میلیارد ریالی شهرداری شامل 15 درصد از کل سرمایه گذاری شامل زمین طرح و صدور پروانه آن بوده، در مدت چهار سال اجرا می شود.

وی ادامه داد: این مجتمع بزرگ در 13 طبقه و در زمینی به مساحت هشت هزار متر مربع و با زیربنای 66 هزار متربع احداث می شود که شامل بخش های مختلف از جمله پارکینگ، سالن و زمین بازی کودکان، رستوران و هتل براساس استانداردهای بین المللی خواهد بود.

وی اضافه کرد: مدت زمان اجرایی این طرح چهارساله است و در سه ماه آینده نقشه های نهایی آماده و پروانه احداث آن صادر خواهد شد.

احمدی گفت: هم اکنون نیز آزمایشات مکانیک خاک این طرح توسط شرکت سرمایه گذار انجام شده و عملیات اجرایی آن نیز از امروز با عملیات خاکبرداری و گودبرداری آغاز می شود.

وی افزود: با آغاز عملیات اجرایی این طرح در مدت چهار سال برای 150 نفر به صورت مستقیم و پس از بهره برداری از این مجتمع نیز برای 300 نفر به صورت مستقیم در این شهرستان اشتغال زایی می شود.

 

انتهای پیام/ش

اشتغال زایی برای 300 نفر  با آغاز عملیات اجرایی آزمایشات مکانیک خاک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.