زرین‌آمیزی از تمدید مهلت شرکت در آزمون کاردانی فنی و حرفه‌ای تا ۲۱ خرداد ماه خبر داد.

فاطمه زرین‌آمیزی سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، از تمدید مهلت شرکت در آزمون کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی و حرفه‌ای و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی - غیرانتفاعی خبر داد و گفت: به منظور فراهم کردن تسهیلات لازم برای آن دسته از دانشجویانی که در مهلت  مقرر (۱۱ خرداد تا ۱۸ خرداد ماه) موفق به ثبت‌نام نشده‌اند فرصتی فراهم شده است که در مهلت مجدد اقدام به ثبت‌نام کنند.  

زرین آمیزی یادآور شد: این مهلت مجدد تا روز چهارشنبه  ۲۱ خرداد در نظر گرفته شده است و به داوطلبان توصیه می‌شود که در این مهلت، به سایت سازمان سنجش مراجعه و با مطالعه شرایط و ضوابط ثبت‌نام، در صورت واجد شرایط بودن، نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.  

سخنگوی سازمان سنجش در ادامه اضافه کرد: همچنین فرصتی فراهم شده است تا داوطلبانی که در این مهلت (۱۱ خرداد تا ۱۸ خرداد ماه) اقدام به ثبت‌نام کرده‌اند بتوانند نسبت به ویرایش اطلاعات ثبت‌نامی خود اقدام کنند.  

مراحل ثبت نام در آزمون 

۱- مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور

۲- مطالعه دفترچه راهنمای ثبت‌نام و انتخاب رشته

۳- مراجعه به سامانه جمع‌آوری اطلاعات و سوابق تحصیلی داوطلبان آزمون ورود به دانشگاه‌ها برای مشاهده اطلاعات و دریافت کد سوابق تحصیلی (برای دارندگان دیپلم شاخه فنی و حرفه‌ای یا کاردانش و یا شاخه نظری سال‌های ۱۳۹۶ الی ۱۳۹۸) و درج کدسوابق تحصیلی پایگاه اطلاع رسانی این سازمان برای ثبت‌نام در آزمون

یادآوری مهم: دانش آموزان شاخه فنی و حرفه‌ای یا کاردانش و یا شاخه نظری سال جاری و همچنین دارندگان دیپلم شاخه فنی و حرفه‌ای یا کاردانش و یا شاخه نظری سال ۹۵ و قبل از آن نیازی به دریافت کد سوابق تحصیلی و ارائه آن ندارند.


بیشتر بخوانید


۴- آماده کردن مدارک و اطلاعات مورد نیاز جهت ثبت‌نام

۵- پرداخت اینترنتی هزینه ثبت‌نام؛ داوطلبان لازم است به وسیله کارت‌های بانکی عضو شبکه شتاب که پرداخت الکترونیکی آن‌ها فعال است، با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی سازمان و پرداخت مبلغ ۳۷۰.۰۰۰ (سیصد و هفتاد هزار) ریال به عنوان وجه ثبت‌نام شرکت در آزمون، نسبت به ثبت‌نام و انتخاب رشته اقدام کنند.

دستورالعمل و نحوه تکمیل تقاضانامه ثبت نام اینترنتی

آن دسته از داوطلبانی که در زمان ثبت‌نام، دانش آموز سال آخر بوده و موفق به دریافت مدرک دیپلم نشده‌اند، در این مرحله، درج معدل برای آنها الزامی نیست. این داوطلبان باید با مراجعه به قسمت ویرایش اطلاعات در سایت این سازمان نسبت به درج و یا ویرایش معدل دیپلم اقدام کنند. بدیهی است عواقب ناشی از عدم درج معدل به عهده شخص داوطلب خواهد بود.

دانش‌آموزان و یا فارغ‌التحصیلان شاخه تحصیلی نظری مجاز به ثبت‌نام در این آزمون هستند. این داوطلبان ضمن داشتن شرایط و ضوابط مندرج در دفترچه راهنمای ثبت‌نام، توجه داشته باشند که فقط مجاز به انتخاب رشته‌های تحصیلی کاردانی ناپیوسته هستند و معدل آنها در مقایسه با داوطلبان شاخه تحصیلی فنی و حرفه‌ای و کاردانش در رشته‌هایی که پذیرش آنها صرفا براساس سوابق تحصیلی صورت می‌گیرد تراز خواهد شد. نحوه تراز معدل و عنوان رشته‌های کاردانی ناپیوسته در دفترچه راهنما درج شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار