مدیرکل محیط زیست استان فارس در نخستین روز از هفته محیط‌ زیست در نشستی مجازی با تشکل‌های مردم‌ن هاد بر ضرورت توجه به توسعه‌ پایدار و حفظ تنوع زیستی با مشارکت سمن‌ها تاکید کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز،حمید ظهرابی مدیر کل محیط زیست استان فارس در نشست ویدیو کنفرانسی با سازمان‌های مردم ‌نهاد محیط ‌زیستی استان فارس با اشاره به شعار روز جهانی محیط ‌زیست با محوریت تنوع زیستی گفت: ایران از سال ۱۳۷۵ به معاده‌ جهانی حفظ تنوع زیستی پیوست و پس از آن در دهمین کنفرانس اعضای متعهد در این کنوانسیون، ۵ هدف اصلی برای این بیانیه مطرح شد که سه مورد آن حفاظت و بهره‌برداری پایدار با مشارکت مردم باز‌می‌گردد.

او، بیان کرد: همراهی جوامع بومی و محلی در راستای حفظ تنوع زیستی بسیار اهمیت دارد زیرا باید بتوانیم ما‌به‌ازای ایجاد‌ محدودیت‌ها برای حفظ محیط زیست، شرایطی را برای جوامع بومی‌ فراهم کنیم تا دستیابی به توسعه پایدار محقق شود.

ظهرابی تصریح کرد: امسال به توجه به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر نامگذاری سال ۹۹ با عنوان جهش تولید موضوع دست‌یابی به توسعه پایدار ضمن توجه به جهش تولید در سازمان محیط زیست مورد توجه قرار گرفته  و از همین رو هفته محیط‌ زیست در ایران جهش تولید، حفظ محیط‌زیست برای توسعه پایدار نام‌گذاری شده است.

مدیر کل محیط زیست استان فارس ادامه داد: یکی از تکیه‌گاه‌های اداره کل محیط زیست فارس برای پیشبرد اهداف سازمانی همراهی باید بتوانیم ‌به ‌ازای ایجاد‌ محدودیت‌ها برای حفظ محیط زیست، شرایطی را برای جوامع بومی‌ فراهم کنیم تا دستیابی به توسعه پایدار محقق شود.

او، افزود: امسال با توجه به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر نامگذاری سال ۹۹ با عنوان جهش تولید موضوع دست‌یابی به توسعه پایدار ضمن توجه به جهش تولید در سازمان محیط زیست مورد توجه قرار گرفته و از همین رو هفته محیط‌زیست در ایران جهش تولید، حفظ محیط ‌زیست برای توسعه پایدار نام‌گذاری شده است.

ظهرابی اضافه کرد: یکی از تکیه‌گاه‌های اداره کل محیط زیست فارس برای پیشبرد اهداف سازمانی همراهی با تشکل‌ها بوده است و در این راستا تلاش شده  در محیطی دوستانه و آزاد تبادل نظر شود.

مدیر کل محیط زیست استان فارس با اشاره به اینکه به بهترین شکل مشکلات زیست‌ محیطی استان تا به امروز مدیریت شده، اظهار کرد: تاکنون گام‌های خوبی برای حفظ محیط زیست، حفاظت از تنوع زیستی و حراست از محیط زیست انسانیانجام شده است.

او، با تاکید بر اینکه توسعه پایدار، تولید منابع انسانی و بهره‌مندی از مواهب طبیعی در تخصصی‌ترین کنوانسیون‌های حفظ محیط زیست مطرح شده، گفت: همواره یکی از نکات کلیدی در حفظ محیط زیست، بهره‌برداری و استفاده پایدار انسان از منابع با حفظ تنوع زیستی در جهان است.

ظهرابی بزرگترین دشمن محیط زیست را فقر دانست و بیان کرد: در وضعیت فشار اقتصادی، تکیه و فشار جامعه بر بهره‌برداری از محیط زیست است، و از همین رو در این مسیر توجه به استانداردهای محیط زیست اهمیت دارد.

مدیر کل محیط زیست استان فارس تصریح کرد: حفظ محیط زیست خود بخشی از توسعه است،که توسعه‌ یافتگی بدون حفظ محیط زیست  ممکن نیست.

انتهای پیام/ت

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار