یکی از مراکزی که در صف بازگشایی مشاغل پس از شیوع کرونا قرار دارد، تالار‌های پذیرایی است.

///به گزارش خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی باشگاه خبرنگاران جوان، از زمانی که کرونا در جهان شیوع پیدا کرد، بسیاری از مشاغل تعطیل شدند. مراکزی که جزو پردرآمدترین مشاغل محسوب شده و با جذب سرمایه های بالایی امرار معاش می کردند.

در این بین سالن های مجالس با شدیدترین محدودیت ها همراه و تا همین روز گذشته تعطیل شدند.

پس از تعطیلات نوروزی بسیاری از مشاغل با تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا بازگشایی شدند اما همچنان بسیاری دیگر در تعطیلات به سر می برند گویا این تعطیلات نوروزی برای این دسته از مشاغل تمامی ندارد.

یکی از مشاغلی که به تعطیلات نوروزی کشانده شده، تالارها هستند که همچنان در گیر و دار بازگشایی مانده اند. تعطیلی این دسته از اصناف سبب لغو مراسم‌های مختلف اعم از نامزدی و عروسی شد که با توجه به برنامه‌ریزی‌های چند ماهه بسیاری زوج‌های جوان را با چالش‌های فراوان رو به رو کرد. از یک طرف استرس، بلاتکیفی و ناراحتی لغو مراسم عروسی و از طرف دیگر بیعانه‌های سنگینی که این زوج‌ها از چند ماه قبل برای رزرو سالن پرداخت کرده بودند منجر به بروز مشکلات عدیده‌ای شده است.

زمان بازگشایی تالارها امروز مشخص می‌شود

قاسم نوده فراهانی رئیس اتاق اصناف تهران در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی باشگاه خبرنگاران جوان،  با اشاره به آخرین وضعیت بازگشایی اصناف پر خطر، گفت: در حال حاضر تمامی صنوف از جمله مشاغل پر خطر بازگشایی شده اند به جز تالارهای پذیرایی که فعالیت آنها امروز در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا مطرح خواهد شد و اعلام می شود می توانند فعالیت خود را آغاز کنند.

به گفته این مقام مسئول، درخواست بازگشایی تمامی صنوف از جمله مشاغل پرخطر داده شده است و در حال حاضر تمامی صنوف از جمله قهوه خانه و سفره خانه ها نیز بازگشایی شده اند.

تکلیف برپایی مراسمات به صورت غیر بهداشتی 

چندی پیش خسرو ابراهیمی نیا رئیس اتحادیه تالار‌های پذیرایی و تجهیز مجالس در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  با اشاره به آغاز فعالیت تالارهای پذیرایی و مجالس، گفت: بنا به تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا تالارهای پذیرایی بعد از ۲ ماه تعطیلی، پس از تعطیلات عید فطر فعالیت خود را آغاز خواهند کرد.

اما بعد از عید فطر همچنان با تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا شاهد ادامه روند تعطیلی تالارهای پذیرایی بودیم.  حال موضوعی که وجود دارد برپایی مراسم های عروسی است که بسیاری از افراد دیگر اعتنایی به بازگشایی این اماکن ندارند و در منازل و باغ های پنهان مراسم های خود را می گیرند موضوعی که می توان رعایت پروتکل های بهداشتی را زیر سوال ببرد.

گزارش) بازگشایی تالارها در گیر و دار تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا/ تالارها چه زمانی بازگشایی خواهند شد؟


بیشتر بخوانید: زمان بازگشایی صنوف پرخطر فردا مشخص می شود


این مقام مسئول در خصوص بازگشایی مشاغل پرخطر، گفت: قرار بر این بود که بعد از عید فطر تالارهای پذیرایی بازگشایی شوند اما متاسفانه پس از آن، این مشاغل در تعطیلی کامل به سر بردند. حال قرار بر این بود که امروز زمان بازگشایی این مشاغل مشخص شود اما همچنان بسته هستند و منتظر هستیم تا ستاد ملی مقابله با کرونا تصمیم گیری لازم را بگیرد.

رئیس اتحادیه تالار‌های پذیرایی و تجهیز مجالس  با بیان اینکه در حال حاضر تالارهای پذیرایی در بدترین شرایط هستند، گفت: با وجود خسارت مالی بسیار زیاد از تعطیلی تالارها اما همچنان تابع تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا هستیم. تالارها با رعایت پروتکل های بهداشتی فعالیت خود را آغاز کردند و مشکلی در شیوع کرونا ندارند.

این مقام مسئول ادامه داد: اگر همچنان تالار ها تعطیل باشند شاهد برگزاری جشن ها و مهمانی ها در منازل خواهیم بود که اینگونه بیشتر شاهد انتشار ویروس کرونا خواهیم بود چراکه دیگر پروتکل های بهداشتی رعایت نخواهد شد و نظارتی بر آنها وجود ندارد.

 ابراهیمی نیا با بیان اینکه با وضعیت ناخواسته‌ای که به وجود آمده و تعطیلی تمام تالار‌ها، مشکلات عدیده‌ای برای مالکان و مدیران این رسته شغلی ایجاد شده است، گفت: تعدادی از این تالار‌ها و باغسرا‌ها به صورت اجاره‌ای هستند، مدیران این واحد‌ها به امید کسب درآمد و گذران زندگی مبادرت به این کار کرده‌اند.

به گفته این مقام مسئول، متاسفانه با تعطیلی این تالار‌ها و باغ تالار‌ها تعداد زیادی به اتحادیه ها مراجعه و درخواست ابطال پروانه داشته‌اند که با توضیحات و راهنمایی و صبر و بردباری و تماس با مالکین این واحد‌ها توسط هیئت مدیره درخواست مساعدت و بخشش قسمتی از اجاره شد که مورد موافقت همکاران قرار گرفت و تعدادی نیز پروانه خود را باطل کرده‌اند.

مدیر یک باغ تالار در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  در خصوص تعطیلی باغ تالارها و برگرداندن هزینه رزروی ها،گفت: تعطیلی مراسم‌ها از ۱۵ اسفند تاکنون که اوج کار ما محسوب می‌شود چه به لحاظ تعطیلی و مناسبات تقویمی و چه به دلیل شرایط آب و هوایی تمامی شب‌های ما یعنی چیزی در حدود ۶۰ مجلس رزرو شده بود.

او ادامه داد: هر مجلس هم حداقل ۱۰ تا ۱۵ میلیون میلیون بیعانه داده بودند. ما این هزینه را صرف خرید مواد آشپزخانه مانند برنج، مواد اولیه و تجهیزات سالنی و حقوق پرسنل کرده‌ایم. اصلا قدرت بازگرداندن این عدد را نداریم. همیشه قاعده بر همین بوده که با بیعانه مشتری خرید می‌کردیم و با تسویه حساب مشتری بعدی هزینه‌ها را پرداخت کرده‌ایم.

او گفت: حالا به یک باره این میزان بیعانه را بازگرداندن در حالی که درآمدی هم نداریم غیر ممکن است. در دفتر تالار هر روز دعوا و داد وبیداد است. زوج‌های جوان به دنبال پول خود می‌آیند. می‌گویند برو خانه و ماشین بفروش پولمان را بده. مگر خانه و ماشین من کفاف چند مشتری را می‌دهد؟ فوقش بیست تا مشتری؟ زن و بچه‌ام چه باید بکنند؟ بد مخمصه‌ای گیر کرده‌ایم. اجاره باغ را هم شش ماه زودتر پرداخت کرده‌ایم. یک ماه حقوق و دستمزد پرسنل هم عقب است.

مدیر این تالار پذیرایی گفت: از روزی که رستوران‌ها بازگشایی شده‌اند ما شاهد برپایی بسیاری مراسم‌های عقد و عروسی و ترحیم در رستوران‌ها در فضای سربسته هستیم آن هم به قول خودشان بدون رعایت فاصله اجتماعی، اما این که فلسفه بسته ماندن تالار‌ها و باغ تالار‌ها که اکثرا در فضای باز مستقر هستند چیست ما هم نمی‌دانیم.

به گفته اتاق اصناف، ستاد ملی کرونا به زودی در این زمینه تصمیم گیری خود را در قالب دستور العمل‌ها و اجرای پروتکل‌های بهداشتی اتخاذ خواهد کرد. بنابراین تا قبل از اعلام ستاد ملی کرونا و تدوین، دستور العمل‌های مسائل بهداشتی باید رعایت کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۶۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۷ ۲۶ تير ۱۳۹۹
لطفا هرچه سریع ترتالارهاروبازکنید
Iran (Islamic Republic of)
بدشانس
۰۹:۲۸ ۲۳ تير ۱۳۹۹
سلام تورو جون هرکی دوست دارین تالار هارو بازکنیداخه کرونا توشهرتوبازارو....نیس فقط توتالارخوفکر ماجون هارم بکنیدمن پنج ساله توعقدم بعدپنج سال بایدبدون عروسی برم خونه خودم واقعا این رسمش نیست بازکنیدحدااقل ازاول برج پنج ماهم گناه داریم بزارید یه مجلس کوچیک میگیرم میرم سرخونه زندگی هامون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۶ ۲۲ تير ۱۳۹۹
به خدا شرایطم خیلی سخته نمی شه حداقل دو هفته قبل محرم تالار ها رو باز کنین یه ساله عقد کردم تا خونه آماده شده وسیله چیدیم طول کشیده حداقل تالار باز باشه مراسم خانوادگی می گیرم تو خونه نمی شه که جشن گرفت
Iran (Islamic Republic of)
M
۲۰:۱۶ ۱۸ تير ۱۳۹۹
من اگر تا قبل محرم عروسی نکنم کارم ب طلاق کشیده میشه
Iran (Islamic Republic of)
سحر
۱۶:۵۷ ۱۳ تير ۱۳۹۹
والا ما تو کرونا هم نبود ولی عقد کردیم بعد یکسالم خونه اجاره کردیم بی سر و صدا خورد خورد وسایلامو بردم تا سه ماه داشتم وسایل می‌بردم میچیذم خودم تنها شهریور پارسال خونه اجاره کردم بهمن روز ولن رفتم تو خونه ام بدون هیچ اتفاق خاصی الآنم خیلی راحت خوب عالی در آرامش زندگی میکنم حتما باید عروسی باشه نباشه نمیشه برید زندگی کنید
Iran (Islamic Republic of)
الهه
۱۶:۳۰ ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
این عروس دامادایی ک نظر دادن و میخان مراسم بگیرن ...اگر چه که حق دارین و آرزو دارین .مهمونا هم گیریم به کنار..سلامتی شخص خودتون و خونوادتون چی میشه پس؟واقعا تو تالار نمیشه فاصله رعایت کرد ...چون همه قوم و فامیل و سلام احوال پرسی و ...بعدش ک میگین هر کی دوس نداره نیاد مراسم ...خواه ناخواه فامیل درجه یک تو رودربایستی گیر میکنه عزیزان ...حالا چ تو تالار مراسم بگیرین چه خونه ...نکنید این کاروووو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۴ ۲۶ خرداد ۱۳۹۹
یکم خودخواهی رو بزارید کنار سلامت اطرافیان از عروسی واجبتره.ما چه گناهی کردیم که با بیماریه زمینه ای و سن بالا مجبوریم تو مراسم شرکت کنیم.اگه اتفاقی برای پدر و مادرای سالمند مثل ما بیفته بچه هامون چکار کنن.شما خودتون رو میبخشید اگه یه نفر بخاطر عریستون از دست بره؟خداییش یکم فکر کنید.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۳:۱۲ ۲۴ خرداد ۱۳۹۹
سلام اینایی که میگن‌ درک ندارین اگه تالار باز بشه کرونا هست خطزناکه لطفا انقدر چرت پرت نگین مگه کرونا فقط تو تالارها هست؟؟؟؟؟؟؟؟
دومن چطور مسجد باز شده مترو که با اون جمعیت بدترین نقطه آلوده برای پخش شدن ویروس کروناست چطور اون رو هیچی نمیگین بعد تا دو تا زوج که امروز دارن برای یکبار عروسی بگیرن میگین خطزناکه کرونا داره خوب نرو عروسی بشین تو خونت فقط به خودت فکر نکن آنچه را برای خود می‌پسندی برای دیگران هم بپسند.با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
هدیه
۱۴:۵۹ ۲۳ خرداد ۱۳۹۹
باشگاه خبرنگاران جوان تو را خدا تورا قرآن و هر چی می پرستید حرف مارا ب گوش مسولین برسونید.یعنی چی تالارهای تهران تا اطلاع ثانوی تعطیله؟؟؟چ گناهی کردیم ک تهران زندگی میکنیم.ازاسفند تا الان بلاتکلیفیم تو را خدا تالارها ا باز کنید بریم سر زندگیمون آرزو بدل مارو نزارید توراخدا تورا قرآن پیگیری کنید.الان ک همه جا باز شده ازدواج جوونا ازهر چیزی مهم تره .بخدا از نگرانی و استرس مردم آرزوی مرگ میکنم
Iran (Islamic Republic of)
ستایش
۱۷:۰۶ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
دولت هم با توجه به آرزوی جوانان!!!!! میتونه مناطقی که وضعیت سفید دارن تالار هاشو باز کنه،تا مردم توی خونه و باغ عروسی نگیرن
باز توی تالار ممکنه پروتکل های بهداشتی رعایت شه ولی توی خونه ها نمیشه...
Iran (Islamic Republic of)
ستایش
۱۶:۴۷ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
من موندم واقعا چرا درک مردم به این نمیرسه که کرونا هست،من تو خانواده ای هستم که اکثرشون پزشک و پرستار هستن،الان وضعیت جوری نیست که شما ها عروسی بگیرین و ما هم بخاطر افزایش بیماران خانواده هامون رو از دست بدیم و تو عزاشون بشینیم
چرا فقط به منفعت خودتون فکر میکنید؟ بانک و اداره های دیگه بازن چون کار ضروری مردم لنگ نمونه
با باز نشدن تالار کار کسی عقب میوفته؟! عروسی گرفتن جزئی از تجملاته،نه قسمت ضروری زندگی
لطفا به کادر پزشکی رحم کنید که از همه چیشون گذشتن و دارن با جون و دل خدمت میکنن...باور کنید من و خیلیای دیگه هر روز استرس برگشتن و برنگشتن مامان و بابا هامون رو میکشیم...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۹ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
دوستانی که مراسم ها برگزار نشه، اولا زندگی دونفر خراب میکنند در نگاه کوتاه مدت ولی عملا زندگی 10-15 نفر خانواده که از راه تالار دارن زندگی میکنند (آشپز و...). این دوستانی که میگن برگزار نشه شما از اسفند نرو سرکار تا الان 21/3/99 هست. ببینم میتونی خرجی زندگی بدی، اگر کسی قسم بخور نان آور خانواده است و سه ما توی خونه نشسته و کارش تعطیل و حقوق از جای نداره، باشه منم قبول میکنم مراسم برگزار نشه. اگر این خودرو و ساپیا تعطیل کرد تالار ها رو هم تعطیل کنید. اگر کلیه مشاغل تعطیل شد تالارهارو هم تعطیل کنید. اگر این سه چهار ما شما کلا در خانه بودید تالار هارو تعطیل کنید (هر فرد در روز کار کم کم با 30 نفر بخورد مستقیم و غیر مستقیم داره).
Iran (Islamic Republic of)
مهناز
۱۱:۲۶ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
من خودم باید مجلس بگیرم دوازدهم تیر ولی امیدوارم باز نشه . مگه جیزی از سلامتی و جان اطرافیان هم عزیزتر داریم . دخترم و عقد کردیم و هنوز هیچ مجلسی نگرفتیم . بیام با جان مردم بازی کنم که جشن بگیرم . ای بابا متاسفم برای درک و شعور و سواد مردمم که فقط به خودشون فکر میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۶ ۲۰ خرداد ۱۳۹۹
باسلام همین تالار ها باعث تجملات شده جوری که یک جوان برای گرفتن مراسم حتما باید هزینه های زیادی را بپردازد از هزینه ی میلیونی آرایشگاه ها تا فیلمردار آن هم برای چشم هم چشمی و بخاطر همین موضوع خیلی از جوانان حتی نمیتوانن به ازدواج فک کنن شاید خدا میخواد چشم مسئولین را باز کند به فکر جوانان باشید
Iran (Islamic Republic of)
مینا
۱۹:۱۵ ۱۹ خرداد ۱۳۹۹
باز کنید توروخدا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۲ ۱۹ خرداد ۱۳۹۹
باید هر چه سریع تر تمامی مجالس و اجتماعات چه عروسی و چه عزاداری لغو شوند و با افراد خاطی شدیدترین برخورد ممکن صورت بگیرد . کرونا مسئله شوخی برداری نمیباشد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۱ ۱۹ خرداد ۱۳۹۹
باید اداره اماکن استان ها اقداماتی را جهت لغو کردن عروسی های باغ ها و منازل در نظر بگیرد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۱ ۱۹ خرداد ۱۳۹۹
تروخدا تالار هارو باز کنین تا تکلیف زندگی ما مشخص بشه
Iran (Islamic Republic of)
عبدالله فرد
۱۶:۰۸ ۱۹ خرداد ۱۳۹۹
مردم با تالارها کاری ندارن باز هست یا نه مراسمات تو خونه ها و خونه باغ ها برگزار میشه اتفاقا تو تالارها باشه با پروتکل های بهداشتی اجرا کنن و خیرش کمتره
Iran (Islamic Republic of)
ممد
۱۵:۱۶ ۱۹ خرداد ۱۳۹۹
اونی ک اینجا کامنت میزاره و میگه نباید باز بشه تو ک عقلت جلو دماغت هست خواهشا نظر نده و بگم ک اونایی ک بلند میشند میرند مسافرت پس چی انشااله ک باز بشه و مراسمات باز بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۰ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
چی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۸ ۱۹ خرداد ۱۳۹۹
نظرات را مطالعه کردم . فقط یک چیز را فهمیدم : اکثر این کسانی که خواستار بازگشایی تالار ها و باغ های عروسی هستند ، به خاطر آرزوی پوشیدن لباس عروس و یا داشتن یک شب خوب و رویایی این حرف ها را نمیزنند . بلکه فقط میخواهند چشم و هم چشمی راه بیندازند. ماشین عروس میلیاردی گل کاری شده ، 60 نوع غذا ، کیک عروسی 10 طبقه ، عکاسی و فیلم برداری سینمایی ، 40 نوع شیرینی، میوه های گران قیمت ، زیورآلات و جواهرات گران قیمت ، کادوهای آنچنانی و ... میخواهند یک شب چنین مراسمی برگزار کنند تا برای همیشه اسمشان بر سر زبان فامیل و آشنایان باشد . هنوز به این فرهنگ نرسیدیم که سلامت همگانی را فدای چشم و هم چشمی و تجملات نکنیم ! از ته دل باید آه کشید و متاسف بود به حال این ملت !!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۱ ۱۹ خرداد ۱۳۹۹
لطفا تا در شرایط کسی نیستین قضاوت نکنید باز شه یا نشه کسی و برای رفتن به عروسی زور نکردن هر کسی دعوت شد دوست داشت میاد
مراسما دیگه مثل قبلا نیست که مهمان زیاد باشه
اونایی که میگن نباید باز شه آیا خودشون تو این شرایط هستن یا تو خونشون نشستن دارن شعار میدن یه سر به بیرون زدن
اصلا میدونن بلا تکلیف بودن یعنی چی
اول زندگی با کلی امید و آرزو اینطوری شه بدتر از اون تمام مشاغل باز شه فقط تالار منبع آلودگی باشه
مهد کودک باشگاه که میتونه بیشترین الودگی باشه
دوستای عزیزی که میگه عروسی نمیخواد بگیرن میتونه این طرح و برا بچش یا خوانوادش اجرا کنه
ما فقط منتظر باز شدن تالارها هستیم
کسی از حال دل کسی خبر نداره که چه خبره چه مشکلاتی اول زندگی دارن تحمل میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۲ ۱۹ خرداد ۱۳۹۹
همه جا و همه شغل ها و مکان ها بازه و فعال فقط عروسی ها ممنوع شده. کلی مهمون دعوت کردیم و چند باره که مراسم عروسی بهم خورده و زوج های جوان با بدترین خاطرات وارد زندگی خودشون می شن و این کار خیلی بدیه .در واقع فقط نمی خوان مردم و خانواده ها شاد باشند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۵ ۱۹ خرداد ۱۳۹۹
آخه بد بختی که فکر بعد از مراسم نیستی بعد عروسیت اگه کسی به کرونا مبتلا بشه و از دنیا بره خونش به گردن شماست همه تا آخر عمرشون یادشون نمیره که تو عروسی شما این اتفاقات افتاد حالا هی برو هزینه کن میدونی اگه تو ی تالار فقط یک نفر مبتلا باشه همه رو مبتلا خواهد کرد از بچه گرفته تا افراد پیر؟
Iran (Islamic Republic of)
علی افشار
۰۶:۵۰ ۱۹ خرداد ۱۳۹۹
اگه کشور دولت پاسخگو داشت ..اونوقت می شد .انتظار تعطیلی کسب رو داشت ..ما خانواده ۱۱ نفره .مغازه قهوه خانه داریم .قبل از عید تعطیل کردیم ..چند ماهه که با قرض زندگی می کنیم .دولت یک ریال کمک در قالب وام هم نکرده ...می شه با پروتکلهای بهداشتی واحد های صنفی رو فعال کرد ..ولی نه اجازه مبدن .نه خسارت ..باید بمیریم
Iran (Islamic Republic of)
رویا
۰۶:۴۵ ۱۹ خرداد ۱۳۹۹
منو شوهرم به خاطر کرونا عروسی نگرفتیم
الانم دو ماهه زندگی مشترکمون رو شروع کردیم
نمیگم ناراحت نیستم که عروسی نگرفتیم
تمام برنامه هامون بهم ریخت ولی جون یه انسان مهمتره
ان شالله که زودتر کرونا نابود شه مشکلات همه هم حل شه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۳۰ ۱۹ خرداد ۱۳۹۹
جهان سوم جایی است که جان انسانها هیچ ارزشی ندارد و شادی های لحظه ای و زود گذر با ارزشتر است..جهان سوم یعنی ایران..در مقام یک استاد دانشگاه واقعا متاسفم ار طرز اندیشه و افکار هموطنانم..عروس و داماد محترم عروسی گرفتن تمام آمال و آرزوی یک انسان نیست..التماس تفکر دارم..تجملات و مجالس اعیانی و صد البته همراه با لهو و لعب و گناه جز اینکه خداوند را از ما ناراحت کند هیچ فایده دیگری ندارد در صورتی که اگر همین مبالغ جشن عروسی صرف خیریه ها و مراکز درمانی بشود هزاران هزار ارزش و ثواب دارد و رضایت و خوشنودی خداوند را بهمراه دارد و دعای نیازمندان همواره پشتیبانتان در زندگیتان خواهد بود لطفا نحوه نگرش و تفکراتتان را تغییر دهید و به فکر سلامتی و شادی دیگران نیز باشید والسلام علیکم ورحمة الله و برکاته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۳ ۱۹ خرداد ۱۳۹۹
یعنی توعروسیامیخوان ماسک بزنن!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۸ ۱۸ خرداد ۱۳۹۹
تمام جشن های عروسی باید تا اطلاع ثانوی لغو شوند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۷ ۱۸ خرداد ۱۳۹۹
این تالار ها اوضاع خیلی خراب است . پوشش های نامناسب و نوشیدنی های الکلی و دود و رقص نامناسب و آهنگ های مبتذل و خلاصه همه نوع فسادی در آنها برقرار است . صدای موسیقی آنقدر زیاد است که آرامش ساکنین منطقه را سلب میکند . اینگونه مراسم ها نباید برگزار شوند . در دوران کرونا نباید عروسی برگزار شود و مردم باید بدون گرفتن جشن به سر زندگی خود بروند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۱ ۱۹ خرداد ۱۳۹۹
قطعا که عزاداری ها سر و صدای بیشتری و مدت طولانیتری دارند. تالارها معمولا توی مناطق خاص هستن اما عزاداری ها توی همه کوچه پس کوچه ها. پس باید ب دلیل سروصدا و آزار و اذیت اونهاهم کلا کنسل بشن؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۱ ۱۹ خرداد ۱۳۹۹
خوش بحالت خودت بزار جای دیگران میشه بدون جشن رفت واقعا ک درک نمیکنین جوونارومتاسفم
Iran (Islamic Republic of)
یلدا
۲۳:۱۵ ۱۸ خرداد ۱۳۹۹
عروس خانومایی که آرزودارن لباس عروس بپوشند،برند آرایشگاه آتلیه هم برندبا خانواده هاشون یه جشن کوچولو بگیرند فوقش ده نفر،برن سرزندگیشون خیلی بهتره،اگه مراسم بزرگ بگیرید خدایی نکرده چندنفرمریض شن وفوت شن یه عمرعذاب وجدان دارید،عاقلانه عمل کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۳ ۱۸ خرداد ۱۳۹۹
آرزوی دخترها که میخواهند لباس عروس بپوشند مهم نیست . سلامت مردم از همه مهمتر و واجب تر است و حرف اول و آخر را میزند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۲ ۱۹ خرداد ۱۳۹۹
جلوگیری از انتشار ویروس کرونا در این شرایط اهمیت فراوان دارد
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۲۱:۴۱ ۱۸ خرداد ۱۳۹۹
من خودم نامزدم و قراربود عید عروسیم باشه ولی خوب ناراحت نیستم که تالارها بسته ان چون اگه عروسی بگیریم و کسی توی عروسیم کرونا بگیره خودم عذاب وجدان میگیرم و میگم به خاطر خودخواهی من یکی دیگه مریض شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۰ ۱۹ خرداد ۱۳۹۹
درود بر شما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۸ ۱۸ خرداد ۱۳۹۹
تو رو خدا تالار ها رو باز کنین مردم خسته شده تا رستوران حتی باشگاه ها و... باز کردین فقط موند تالار ها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۶ ۱۸ خرداد ۱۳۹۹
اینکه تالار ها رو باز نمیکنند خودشون رو گول میزنن چون مردم در خانه ب صورت پنهانی عروسی میگیرن و اینطور بدتر کرونا افزایش پیدامیکنه اگ تالارهارا باز کنین با رعایت بهداشت و استریل کردن تالار خیلی خوبه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۲ ۱۹ خرداد ۱۳۹۹
دقیقا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۲ ۱۸ خرداد ۱۳۹۹
والا جمعه روز16خرداد تو تالار آیلار اردبیل جشن بود اونقدر مهمون بود که نگو حالا موقع خداخافظی هم روبوسی میکردن
Iran (Islamic Republic of)
Aram
۱۹:۲۶ ۱۸ خرداد ۱۳۹۹
اینایی که مخالفن بابازشدن تالارو گرفتن عروسی تواین دوره همونایی هستن که منتظرن حرمارو باز کنن برن روسروکول همدیگه واسه زیارت.چیزی ازبلاتکلیفی ننیفهمن متاسفانه.
Iran (Islamic Republic of)
حسین زاده
۱۹:۲۲ ۱۸ خرداد ۱۳۹۹
واقعا تا کسی تو شرایط نباشه نباید نظر بده همه تو همه ی شرایط کنار هم هستند تو نانوایی و بانک و غیره ولی به تالار که می رسه میگن نمیشه جوان ها رو باید درک کرد نمیشه بدون هیچ مراسمی برن خونشون واقعا ظلم هست تو حقشون با همون شرایط تعداد مهمون کم واقعا عالی میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۴ ۱۹ خرداد ۱۳۹۹
یه جوری حرف می زنید انگار کرونا زبون می فهمه متاسفانه مردم نمی تونند به عمق فاجعه پی ببرندمثل اینکه کسی باعروسی جوانان مشکل داره شما می تونید از جناب کرونا اجازه بگیرید وبگید کرونو جان لطفا یک روز اجازه بدید ما عروسیمون رو برگزار کنیم الهی من فدات شم !!! اونم حتما اجازه میده نگران نباشید وهیچ کس هم مریض نمی شه اینطورا هم نیست کرونا جوانمرده واحساس حالیشه!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۴ ۱۸ خرداد ۱۳۹۹
به جدا از عواقب بدی که کرونا داشته و داره. میتونه موقعیت مناسبی باشه برای زوجین که عروسی هاشون رو ساده برگزار کنن مثلا با یه مهمونی خانوادگی تموم بشه و اینقدر هزینه های اضافه برای زوجین به بار نیاره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۰ ۱۸ خرداد ۱۳۹۹
سلام چرا تالارای تهران باز شده ولی شهرای دیگه باز نمیشه ما ۱۴ خرداد تهران عروسی دعوت بودیم تو تالار بود تهران کرونا نداره ولی شهرای دیگه کرونا داره این چه وفعشه اخه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۳ ۱۹ خرداد ۱۳۹۹
۱۴ خرداد که سال خمینی بود اصلا به غیراز کرونا کلا تو اون روز هیچ تالاری باز نیست چرا دروغ میگید آخه مگه مجبورین
Iran (Islamic Republic of)
محمود
۱۸:۰۴ ۱۸ خرداد ۱۳۹۹
باسلام من در تالار کار میکنم دقیقا 4ماهه بیکارم. دریغ از یک ریال کمک دولت الانم زحمت کشیدن برا بیمه بیکاری 700هزارتومان واریز کردن برا اسفند. هنوز من در یک تالار دولتی کار میکنم. این قسمت ماجرا روهم در نظر داشته باشید.
Iran (Islamic Republic of)
ع .ل
۱۷:۳۷ ۱۸ خرداد ۱۳۹۹
سلام در خطاب ب شخصی ک گفتم ما حاضریم داماد جهیزه بگیره و پول عروسی و بقیه خانواده عروس
والا من قبل این کرونا عروسیم ک تا از تالاز اومدیم بیرون یه هفته بعدش گفتن کرونا اومده
والا الان جهیزیه ای ک خانواده عروس اوردن تو این گرونی فک نمیکنم بیشتر از پنجاه سا شصت میلیون بشه کلا من تازه خیلی پر گفتم
ولی از استارت واسه شروع عروسی تا اجاره خونه اینا حالا با اون رسم های مسخره یلدا و اعیاد ک باس هر سری یه تیکه طلا ببری واسه خانواده عروس
نزدیک ب ۳۰۰ میلیون خورده ای خرج شده
پس نگید خانواده داماد توقع جهیزیه نکنه
در ضمن من خودم نه توفع جهیزیه داشتم نه عروسی گرفتن

خیلی خدایی بعضی خانم ها پر توقع و دنبال داستانن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۷ ۱۸ خرداد ۱۳۹۹
بله درسته که کرونا بدتر میشه
ولیییییییی
پس جوان ها چیکار کنند همین طوربلاتکلیف بمونند اگه خودشما هم جای اون ها بودین همین کارومیکردین
Iran (Islamic Republic of)
لادن
۱۷:۰۲ ۱۸ خرداد ۱۳۹۹
ممنون میشیم باز کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۶ ۱۸ خرداد ۱۳۹۹
بنده موافق بازگشایی این تالار ها نیستم . آمار کرونا در کشورمان فاجعه بار میباشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۳ ۱۸ خرداد ۱۳۹۹
جاهایی که وضعیت سفید است رو بزارید تالار ها باز بشن من ۴ ساله تو عقلم خواهش میکنم تالارهارو باز کنید
Denmark
ناشناس
۱۶:۴۸ ۱۸ خرداد ۱۳۹۹
تو رو خدا ی کاری کنین این تالارا باز بشن سه ساله نامزدم قرار بود عید عروسیمون شه ولی ب خاطر این کرونای لعنتی ب تعبیق افتاد ،ب خدا دیگه خسته شدیم یکی نیس ب داد ما جوونا برسه آخه.
Germany
ناشناس
۱۷:۲۴ ۱۸ خرداد ۱۳۹۹
خوب عروسی نگیریدمیمیرید؟
Iran (Islamic Republic of)
رها
۲۲:۵۱ ۱۸ خرداد ۱۳۹۹
دوستان به چند تا نکته توجه کنید
همه آرزو دارن جشن بگیرن منتها میتونن برن سر زندگیشون بعد تموم شدن این قضایا جشن بگیرن
و برای همه توضیح بدن
دو تا از دوستای من نامزدن یه سال بیشتره منتها میخان همین کارو کنن
بخدا این هیچ اشکالی نداره
چندهفته دیگه مراسم نامزدی تک پسر یکی از فامیلامونه تو خونه س
از وقتی فهمیدیم داریم از استرس می میریم
تو رو خدا مردمو تو دردربایستی نذارید
United States of America
احسان
۰۰:۴۰ ۱۹ خرداد ۱۳۹۹
منم دلم میخواست بگیرم ولی وقتی دیدم نمیشه خاموش و بی سر صدا دست زنمو گرفتم بردم خونه حتما ک نیاید بخاطر ی جشن خودتو و بقیه رو ب کشتن بدی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۷ ۱۹ خرداد ۱۳۹۹
ای کاش برای نظرات هم مخالف موافق بزارن من با نظر مخالف موافق بودم به اشتباه به این نظر موافق زدم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۲ ۱۸ خرداد ۱۳۹۹
لطفا کسانی ک عروسی ندارن یا باز شدن تالارا بهشون ربطی نداره و دچار مشکلات نشدن نظر ندن ممنون میشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۴ ۱۸ خرداد ۱۳۹۹
الان هرکی عروسی میکنه پولش را باباش میده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۸ ۱۸ خرداد ۱۳۹۹
جنابعالی نظر نده . چون با بازگشایی تالارها اوضاع قمر در عقرب میشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۰ ۱۸ خرداد ۱۳۹۹
ادبت را حفظ کن و دخالت نکن در این گونه مسائل
Iran (Islamic Republic of)
Hh
۲۳:۳۸ ۱۸ خرداد ۱۳۹۹
توروخدا تالارارو با رعایت بهداشتی باز کنین.منتظریم فقط باز شه بریم سره خونه زندگیمون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۹ ۱۹ خرداد ۱۳۹۹
اتفاقا خواهر من هم نامزده ولی ما این تصمیم رو گرفتیم که دیگه عروسی نگیرند وقتی بچه شون که انشالله به دنیا اومد وکرونا از بین رفت جشن عروسی وتولد بچه رو باهم تو تالار بگیرند
Iran (Islamic Republic of)
هدیه
۱۶:۱۵ ۱۸ خرداد ۱۳۹۹
سلام تورا خدا تورا قرآن تالارها را باز کنید از اسفند همه چی مون عقب افتاد ماهم دل داریم و آرزو.همش استرس و نگرانی دارم.بخدا دارم میمیرم.شوهرمم همش اعصابش خورده .الان ک همه جا بازشدن حتی سینما و کنسرت ها هم از اول تیر بازگشایی میشن.چرا بفکر مردم نبثیستید بفکر ما جوونا نیستید؟؟؟
Germany
ناشناس
۱۵:۳۴ ۱۸ خرداد ۱۳۹۹
این تالاردارهاکه میگن پول بیعانه خریدکردیم که الان ضر رنکردن هیچ سودهم کردن مثلابرنجی که خریدن کیسه ۵۰تومن بوده الان ۱۵۰ تومانه یاحبوبات اگه بفروشین کلی هم سودکردین تازه الکی نگید
Iran (Islamic Republic of)
Fati
۱۵:۳۲ ۱۸ خرداد ۱۳۹۹
بنظرتون چرا خوزستان وضعیت قرمز شد؟؟واسه همین مراسما که از تالار ناامید شدن و توخونه هاشون عروسی گرفتن.تالارهارو مدیریت کنید قانون بزارید مثلا اگه ظرفیت یه میز ۸نفره۴ نفر بشینن.خدمه های تالار ماسک و دستکش بزنن.غذا به صورت پرسی باشه نه سلف سرویس.و اینکه مثلا اجازه ندید بیشتر از ۲۰۰نفر مهمون دعوت شه..الان فامیل ما باغ رزرو کرده۵۰۰نفرم دعوت کرده..با این عروسیا ک دارن تو باغ و خونه میگیرن ببینید چجور گندش دراد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۹ ۱۸ خرداد ۱۳۹۹
اگر قانون حجاب اسلامی را رعایت کنید و قوانین اداره اماکن رعایت شد اینم رعایت می کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۲ ۱۸ خرداد ۱۳۹۹
کسانی که قصد ازدواج دارند ، باید در منزل و با رعایت حجاب اسلامی و شرایط اسلامی مراسم ازدواج خود را برگزار کنند . تالار ها به خصوص تالار های حومه شهر ها باید پلمپ شوند ...
Iran (Islamic Republic of)
ا
۱۷:۲۹ ۱۸ خرداد ۱۳۹۹
چی می گی
Iran (Islamic Republic of)
Fati
۱۷:۵۱ ۱۸ خرداد ۱۳۹۹
اینی ک شما میفرمایید روضه هستش نه عروسی
Germany
ناشناس
۲۲:۰۹ ۱۸ خرداد ۱۳۹۹
کاملا موافقم البته بشکل ساده تاهمه بدون هیچ ناراحتی وحسرتی بتونندازدواج کنند
Iran (Islamic Republic of)
صبا
۲۲:۵۵ ۱۸ خرداد ۱۳۹۹
شما نظر نده دوست عزیز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۹ ۱۹ خرداد ۱۳۹۹
با چادر بشینیم تو عروسی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۱ ۱۸ خرداد ۱۳۹۹
نه تنها در دوران کرونا بلکه باید برای همیشه این تالار ها بسته شوند و بسته بمانند . مراکزی که ترویج بی حجابی و فسق و فجور میکنند باید بسته شوند . چه تالار و چه غیر تالار ! مردم هم باید از عقل نداشته خود حداکثر استفاده را ببرند و در این دوران وحشتناک کرونا ، تجمعات در منزل و باغ برگزار نکنند . هرچند کسی نمی فهمد چون عقل ندارد ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۱ ۱۹ خرداد ۱۳۹۹
همین شما عقل داشتی که وضع مملکت این شده. شما از غیبت ها و حق الناس هاتون کم کنید به نوع زندگی دیگران کاری نداشته باشین. سرتون بره توی لاک خودتون. تا کی میخواین به اسم اسلام دخالت کنید توی زندگی و اعتقادات مردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۹ ۱۸ خرداد ۱۳۹۹
تالار ها باید پلمپ شوند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۷ ۱۸ خرداد ۱۳۹۹
همه مردم دنیا دارن نابود میشن،بعد یه عده ای دنبال عروسی گرفتن هستن،واقعا متاسفم..........
Iran (Islamic Republic of)
محجوب
۲۰:۰۸ ۱۸ خرداد ۱۳۹۹
لطفا چرت نگو اگه‌خودتم ۷ماه عروسیت عقب میفتاد اینجور بلبل زبونی میکردی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۳ ۱۹ خرداد ۱۳۹۹
الان شما نشستی توی خونه و بازار نمیری و تفریح نمیکنی و به کسی سرنمیزنی من ممنونم. همونجا بمون شما که بیشتر متاسف نشی
Iran (Islamic Republic of)
بهاری
۱۴:۳۱ ۱۸ خرداد ۱۳۹۹
تالارا رو باز کنید ولی با رعایت پروتکل های بهداشتی الان چهار ماهه بلاتکلیفیم خسته شدیم دیگه زندگیمون تحت تاثیر قرار گرفته،،،اون عده ایی که میگن باز نشه اونا یا قبلا عروسیشون بوده یا مجردن پس لطفا نظر ندن مگه میشه بدون عروسی ما آرزو داریم پدرو مادرا آرزو دارن از این گذشته حرف فامیلو آشناها رو چیکار کنیم میگن حتما مشکلی بوده عجله کردن والا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۹ ۱۸ خرداد ۱۳۹۹
دقیقا با نظر شما موافقم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۶ ۱۸ خرداد ۱۳۹۹
همین شما اگر در مراسم عروسیت یک نفر کرونا بگیرد ، پس فردا برایت هزار حرف و حدیث در می آورند ...
#مغز_های_کوچک_زنگ_زده
Iran (Islamic Republic of)
محمدامین
۱۵:۳۱ ۱۸ خرداد ۱۳۹۹
این حرف رومیزنین ولی بخدا بعدش پشیمونی هست با این کرونا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۶ ۱۸ خرداد ۱۳۹۹
فامیل و آشنایی که به خاطر نگرفتن عروسی بخواهند کلی حرف پشتون بزنند همون هایی هستند که اگه عروسی هم بگیرید ، می گویند چقدر غذاشون بد بود، چقدر لباس عروس زشت بود و... پس بهتره پولتونو خیلی برای حرفهاشون نفله نکنید. اون ها به هر حال یه چیزی میگن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۱ ۱۸ خرداد ۱۳۹۹
قرار بود نیمه شعبان مراسم مون باشه که کنسل شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۳ ۱۸ خرداد ۱۳۹۹
قرار ها را ول کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۷ ۱۸ خرداد ۱۳۹۹
اره اگر عروسی نگیرید دلتون میشکنه
Iran (Islamic Republic of)
بهاری
۱۴:۳۱ ۱۸ خرداد ۱۳۹۹
قکری به حال شروع به کار تالارها کنید
Iran (Islamic Republic of)
بهاری
۱۴:۳۱ ۱۸ خرداد ۱۳۹۹
تالارا رو باز کنید ولی با رعایت پروتکل های بهداشتی الان چهار ماهه بلاتکلیفیم خسته شدیم دیگه زندگیمون تحت تاثیر قرار گرفته،،،اون عده ایی که میگن باز نشه اونا یا قبلا عروسیشون بوده یا مجردن پس لطفا نظر ندن مگه میشه بدون عروسی ما آرزو داریم پدرو مادرا آرزو دارن از این گذشته حرف فامیلو آشناها رو چیکار کنیم میگن حتما مشکلی بوده عجله کردن والا
Iran (Islamic Republic of)
ستایش
۱۴:۱۸ ۱۸ خرداد ۱۳۹۹
من نمیدونم چرا خیلیا هنوز به این باور نرسیدند که کرونا با هیچکس شوخی نداره و همیشه اینو باور داریم که کرونا برا همسایه س و برا ما نیست!!!
من جز خانواده ی جامعه پزشکی هستم،خانواده های ما صبح تا شب بخاطر مردم کلی بلا و اتفاق رو به جون خریدن تا سلامتی به خانواده ها برگرده
اونوقت یه سری آدم بدون رعایت هیچی و بدون خبر از هیچی میخوان تجمع برگزار کنن و تجملات راه بندازن!!!
ما ها خودمون اصلا تو تجمعات و .... شرکت نمیکنیم چون به وضوح دیدیم که کرونا چقدر بی رحمه،حتما باید تجربه کنید تا باور کنید این موضوع رو!!!!
بعدا هم همه چیه خودمون رو با چین و .... مقایسه میکنیم!!! اول خودتون رو اصلاح کنید و با مردمش مقایسه کنید خودتون رو تو این شرایط بعد اقتصاد و .... رو با اروپا مقایسه کنید...
جای تاسفه واقعا
خدایا کاش امام زمان زودتر ظهور کنه
Iran (Islamic Republic of)
بهار
۱۴:۰۶ ۱۸ خرداد ۱۳۹۹
جمعه شب یعنی 17 خرداد ،آخر شب ما از چهار راه استقلال رد میشدیم تو تالار استقلال عروسی داشتند و و مهمانها در حال خروج بودند فردا که برای یکی از دوستان با تعجب فراوان تعریف میکردم خیلی ریلکس گفت : دم خونه ما هم یک تالار هست که هر شب مراسم داره،یکی دیگه هم گفت :ما خودمون چند شب پیش تو یه تالار تو تهرانپارس عروسی بودیم اگر قرار باشه همش تو‌خونه بمونیم از کرونا نه بلکه از اعصاب میمیریم ،بتظرم با این سطح تفکر و شعور یک عده اصلا نیازی به بمب و‌موشک برای انتقراض ایرانی ها نیازی نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۱ ۱۸ خرداد ۱۳۹۹
باوجود کرونا وخطرات منتسب به اون تو شرایط فعلی ازدواج اشتباه(اشتباج)است کرونا راجدی بگیریم
Iran (Islamic Republic of)
مهرانه
۱۴:۰۰ ۱۸ خرداد ۱۳۹۹
تروخدا بازکنید سریعتر زندگیمون رو هواست
Iran (Islamic Republic of)
مهرانه
۱۴:۰۰ ۱۸ خرداد ۱۳۹۹
تروخدا بازکنید سریعتر زندگیمون رو هواست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۸ ۱۸ خرداد ۱۳۹۹
ممنون میشیم باز کنید خیلی ها سر این به مشکل برخوردند اونایی هم که میگن جشن نگیرید شما نگیرید به بقیه کار نداشته باشید دعوت کردند شما نرید
Iran (Islamic Republic of)
رامین
۱۳:۵۸ ۱۸ خرداد ۱۳۹۹
مشخص می شود. هنوزنشده!!!
Iran (Islamic Republic of)
فتوحی
۱۳:۵۵ ۱۸ خرداد ۱۳۹۹
باز کننین لطفا تالارهارو بهداشتی مراسم رو برگزار کنن بهتره تا تو خونه یا باغ های غیر بهداشتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۴ ۱۸ خرداد ۱۳۹۹
واقعا فقط تالارها کردنا دارن کنسرت سینما باقی کرونا نمیده یعنی چی ما جونا ارزو داریم ما مهمان دعوت میکنیم هر کی دوس نداره نمیاد اون دسته افرادیم که برای خودشون فتوا میدن یا خودشون عروسی گرفتن یا هنوز تو این شرایط نیستن یا تز میدن بدون عروسی خرج برید بهتر مگه ما عقده ای هستیم
Iran (Islamic Republic of)
نا شناس
۱۳:۲۷ ۱۸ خرداد ۱۳۹۹
مگه میشه عروسی مهمونا با فاصله یک متر ی بشینن
رقصو چیکار کنن ،،، از همه مهمتر حمله به طرف میز
شام چی میشه ؟؟؟ با فاصله حمله کنن
بابا برین سر خونه زندگیتون ،،، پولش رو هم از این
جیبت درار بذار اون جیبت
کاش من حای شما بودم ،،،،، از خدا خواسته جشن نمیگرفتم
Iran (Islamic Republic of)
ساناز
۱۴:۱۱ ۱۸ خرداد ۱۳۹۹
لطفا جای کسانی که حق انتخاب دارن(عروس و داماد)های فعلی تصمیم نگیرید
Iran (Islamic Republic of)
*
۱۵:۲۹ ۱۸ خرداد ۱۳۹۹
شما که این کامنتو گذاشتی مطمعنا قبلن عروسی گرفتی و به اینم فکر نمیکنی که هر دختری ارزوش اینه که لباس عروس بپوشه و هزارتا چیز دیگه ... هرچقدر هم خطرناک باشه باید تکلیف عروسی ها هم مشخص بشه دقیقا مثل بقیه چیزا شاید کرونا نخواد بره ملت زندگی نکنن ؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۵ ۱۸ خرداد ۱۳۹۹
هرچه عروسی کنه متاسفم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۰ ۱۸ خرداد ۱۳۹۹
فقط بایدتاسف خورد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۰ ۱۸ خرداد ۱۳۹۹
فقط بایدتاسف خورد که هنوز به این فرهنگ نرسیدیم که از این تجملات الکی دست برداریم..و راضی هستیم حتی کسی مریض شه و ما عروسی بگیریم...به فکر عواقب کارهامون باشیم
United States of America
زهراعیوضی
۱۲:۳۲ ۱۸ خرداد ۱۳۹۹
باسلام واحترام میخواستم خواهش کنم وقتی برای بیرون رفتن ماسک میزنیم چطورمیتونیم تجمع عروسی شرکت کنیم وقتی پدرومادر توخونه قرنطینه هستن شماتضمین میکنین کسی که آلوده به ویروس باشه توعروسی شرکت نکنه شمامیتونین تشخیص بدین که همه سالم هستن
Iran (Islamic Republic of)
fafa
۱۲:۲۶ ۱۸ خرداد ۱۳۹۹
نظر من اینه کا کرونا علاقه زیادی به شرکت در مراسم عروسی داره بخاتر همین تالار هارو باز نمیکنن تا باعث وارد شدن کرونا به مجلس عروسی نشوند .
ولی مثلا مدرسه ها رو باز کردن کرونا از مدرسه بدش میاد وارد مدرسه ها نمیشه .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۲ ۱۸ خرداد ۱۳۹۹
مردم منتظرن عروسی کنن گناه دارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۴ ۱۸ خرداد ۱۳۹۹
بابا یعنی چی مثلا تالارا رو باز نمیکنن ..یعنی تو خونه گرفتن بیشتر رعایت میشه مثلا والا بدتر ..تو روخدا حداقل تالارا رو باز کنید حداقل فضاش بیشتر فاصله بیشتر میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۴ ۱۸ خرداد ۱۳۹۹
چه داریدبرای خودتان می گویید الکی ...؟؟؟!!!!؟؟؟؟؟؟اتفاقا تعطیلی تالارها سبب لغومراسم نمزادی هاوعروسی هانشدند تعطیلی تالارهاهمه داراوناداررابرابرکردندونمزادی هاوعروسی هابه روش ساده تربرگزارمی شوند خودتان این نمی فهمید.......!؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۲ ۱۸ خرداد ۱۳۹۹
مشکل از خودمونه ،حتی اگر تالارها و سینماها و تئاتر رو هم بازکنن باید شعورمون برسه و نریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۲ ۱۸ خرداد ۱۳۹۹
لازم نکرده تو نظر بدی کسی از تو نظر نخواست
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۱۱:۲۵ ۱۸ خرداد ۱۳۹۹
من و خانواده م که حاضر نیستیم تو شرایط کرونا بریم ‌عروسی. هرکس بخواد عروسی بگیره باید حتما از مهمونا بپرسه که کی میاد کی نمیاد تا هزینه ی الکی نکنه آخرشم یه سریا نیان. به اندازه ی همونا که میان تهیه ببینه. بعدشم آخه یکی مریض باشه که ما نمی فهمیم. فکر کن از اونور هم همه بخوان با دستکش و ماسک بشینن. بعد فیلمبردار بیاد فیلم بگیره /: تازه اگه یکی مریض بشه نفرینش می افته گردن عروس و داماد -__-
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۵ ۱۸ خرداد ۱۳۹۹
شما نطرتو برا خودت نگه دار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۷ ۱۸ خرداد ۱۳۹۹
کاش برای همیشه تعطیل میشد، چیه این مسخره بازی ها پولتون رو هدر بدین برای بقیه
Iran (Islamic Republic of)
ا
۱۴:۱۳ ۱۸ خرداد ۱۳۹۹
چی می گی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۷ ۱۸ خرداد ۱۳۹۹
شمانظرتو واسه خودت نگه دار
Iran (Islamic Republic of)
Hadis
۲۱:۵۳ ۱۸ خرداد ۱۳۹۹
نظر نده ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۴ ۱۸ خرداد ۱۳۹۹
همین تالار ها عامل پیری جمعیت هستند . جوانان خانه اجاره می کنند و ماشین دست دوم می خرند ولی باید پول عروسی را بدهند .ولی نمی توانند . پس خاستگاری نمی روند.سپس ....
Iran (Islamic Republic of)
فرهاد
۱۱:۰۱ ۱۸ خرداد ۱۳۹۹
فقط اعدام
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
,
۱۲:۲۶ ۱۸ خرداد ۱۳۹۹
ها ها ها خندیدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۹ ۱۸ خرداد ۱۳۹۹
آفرین تشکرمیکنم از مسئولین محترم بهتره همینم باز بشه تا مراکز پخش ویروس در شهرها کامل بشن
Iran (Islamic Republic of)
Eli
۱۰:۲۷ ۱۸ خرداد ۱۳۹۹
دوماهه هی میگن بزودی بزودی.....
مسخرمون کردید بخدا..دیگه دارم روانی میشم
از اسفند تا الان داریم کرایه خونه میدیم وسایلم چیدم داره خاک میخوره....دوبار تاحالا تاریخ عوض کردم..
اگه نمیخواید کلا باز کنید بگید تا یه فکر دیگه کنیم
آخه کنسرت واجبه یا تالار که این همه جوون تو کل کشور منتظر باز شدنش هستن؟؟!
انقدر بزودی بزودی نکنید تاریخ دقیق بدید.
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۱۳:۴۶ ۱۸ خرداد ۱۳۹۹
سلام منم ۱۶ اسفند تاریخ عروسیم بوده و هفته به هفته خبر بهمون میدن . چقد حرص بخورم به کی بگم . چرااینقد همه چی افتضاحه چرااینقد بی انصافن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۶ ۱۸ خرداد ۱۳۹۹
حرص نخور . یک عروسی ساده بگیر پولش رو بزن به زندگیت . زندگیت را بساز. اگر پول زیاد داری هزینه تالار را برای یک دختری که نداره جهیزیه بگیره هزینه کن. شادیش تا ابد تو زندگیتون میمونه.یعنی ته لاکچریه.فقط کافیه یک لحظه خودت را جای اون تصور کنی که بخاطر پول سن ازدواجش داره رد میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۵ ۱۸ خرداد ۱۳۹۹
خدا بکنه تالار ها باز بشه من عروسی دارم اخه
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه بانو
۱۰:۱۸ ۱۸ خرداد ۱۳۹۹
منتظر هستیم تالاراا باز شن که عروسیم بشه کلی خرج کرددیم تا الان امیدمون به پاتختی هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۰ ۱۸ خرداد ۱۳۹۹
مراسم ها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۳ ۱۸ خرداد ۱۳۹۹
این رسم قراره کلا جمع بشه ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۱ ۱۹ خرداد ۱۳۹۹
بله به زودی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۲ ۱۸ خرداد ۱۳۹۹
خواهشا تمنا میکنم باز کنید همه جا بازه جز تالارها ما هم امید ارزو داریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۵ ۱۸ خرداد ۱۳۹۹
اتفاقا الان بهترین فرصته بدون گرفتن مراسم راحت برید سر خونه زندگیتون، بدون هیچ خرجی
من اگه بودم همین کارو میکردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۲ ۱۸ خرداد ۱۳۹۹
چی میگی خواهشا خواهشا وضعیت قرمزه شم هیچ ما که خوزستانی هستیم حتی جا نیست تو بیمارستانا تروخدا باز نکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۸ ۱۸ خرداد ۱۳۹۹
پاسخ داده شد که بدون مراسم برین سر خونه و زندگیتون، گفتن این جمله راحته، اما آرزویی که توی دل هستش ، که با جشن عروسی برن سر خونه و زندگیشون چی، اینو هم در نظر داشته باشین که حرف و حدیث پیش میاد، جلوی دهان فامیل رو نمیشه گرفت که چرا صبر نکردین،مگه اتفاقی افتاده ، تهمت فامیل رو نمیشه تحمل کرد، پیش خودشون میگن حتما عروس باردار شده، که صبر نکردن ، سریع و بدون جشن رفتن سر خونه و زندگیشون، این لحظه کرونا رو فراموش میکنن و تهمت میزنن، آخه مگه میشه بدون عروسی
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۳:۰۸ ۱۸ خرداد ۱۳۹۹
افرین.دقیقا
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۰۸:۲۶ ۱۸ خرداد ۱۳۹۹
همه جا باز شده، نمیدونم چرا فقط تالارها رو باز نمیکنن!!!
مگه کرونا فقط تو تالار عروسی هست؟!
تورو خدا راجب تالارهاام بحث کنید باز شه
راجب همه چی صحبت میشه،بجز تالارهای عروسی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۳ ۱۸ خرداد ۱۳۹۹
برو بابا تو چی بلدی باز کنن تا 100برابر بشه او الان 100برهبره فک نکم باز کردن میشه 10000برابر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۶ ۱۸ خرداد ۱۳۹۹
دقیقا همه جا رو باز کردند جز تالارها همه اینجا دارند تو خونه میگیرند این که بدتره تالار حداقل یک نظارتی دارند
Iran (Islamic Republic of)
elahe
۰۸:۱۵ ۱۸ خرداد ۱۳۹۹
عروسی مگر میشه ماسک زد یا فقط سر یک میز نشست مهمانها رقص وپایکوبی دارند مراسم شام .تعداد مهمان ها خیلی خیلی زیاد هست .رسما پروتکلی رعایت نمیشه .مردم به دولت اعتماد کردند امیدوارم فقط بخاطر ضرر اقتصادی جان بچه ها وخانواده های زیادی را به خطر نیاندازید
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۰۸:۰۱ ۱۸ خرداد ۱۳۹۹
نه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۴ ۱۸ خرداد ۱۳۹۹
صد سال سیاه باز نشود. تعداد مبتلایان روزانه به 3000 نفر رسیده است. بعد هم تالارها محل نمایش چشم و هم چشمی شده است و غلطهای فرهنگی زیادی بر روی همین تالارها جا خوش کرده اند. مثل هزینه سنگین برای ازدواج فرهنگ ریخت و پاش و... بروند یک کار بهتر برای خود درست کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۱ ۱۸ خرداد ۱۳۹۹
به نظر من الان بهترین فرصته که این مراسم پر زرق و برق و بی فایده که کلی هزینه روی دست خانواده عروس و داماد میذاره رو جلوشونو گرفت و این رسم و بدعت رو از بین برد..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۸ ۱۸ خرداد ۱۳۹۹
پس خونواده داماد هم نباید توقع جهزیه داشته باشه بدون جهزیه و عروسی برن سر خونه زندگی خونواده پسر تو خرج نباشه اونوقت دختر جهزیه صد میلیونی ببره خونه داماد شما ها چی فکر میکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۱ ۱۸ خرداد ۱۳۹۹
14:08
چی میگی واسه خودت ؟ مگه مسابقه رو کم کنیه ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۵ ۱۸ خرداد ۱۳۹۹
نظرتون عالی بود
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۷:۱۴ ۱۸ خرداد ۱۳۹۹
سلام بیشتر خانواده ها زیر پارینگ ها یا باغ های خصوصی خودشون مراسم میگیرن بدون فاصله اجتماعی
بهتر نیست تالارها باز بشع و زیر نظر مسئولای تالار مراسم برگزار بشه تا جایی که اصلا نمی دونیم جاهای دیگه مسائل بهداشتی رعایت می کنند یا نه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۲۷ ۱۸ خرداد ۱۳۹۹
این دیگه چه کاری همون قهوه خونه ها و جاهای دیگرو هم دوباره باید ببیندید آخه این مرستارها و دکترها هن گناه دارن کی تو این وضعیت میره عروسی چقدر بی فکری چقدر مردم خود خواهانه فکر میکنند که تو خونه عروسی میگیرن با جوت مردم بازی نکنید اونایی هم که تو خونه وباغ ها میگیرن رو برای یک هفته داناد را بازداشت کنید که دیگه کسی اینکارو نکنه دستی دستی خودتون دارین به به مردم میگین همه جی عادی بعد میگین چرا رعایت نمکنید واقعا عجیبه
Iran (Islamic Republic of)
ساناز
۱۴:۱۶ ۱۸ خرداد ۱۳۹۹
عقده ای
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۴ ۱۸ خرداد ۱۳۹۹
هر کس در این اوضاع عروسی بگیرد حق الناس بر گردنش میباشد و باید پاسخگو باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۰۹ ۱۹ خرداد ۱۳۹۹
معلوم این ساناز خانم تو تالار کار میکنه آخه با جون مردم بتزی کردن براش مهم نیست در ضمن بی ادبی کردن شما نشان میده که این حرفی که زدین از درون خودتون نشئت میگره واستون متاسفم اگ۶ یه روز فقط یه روز تو بیمارستان کار کنی با اون لباسها و این گرما و آدمهایی که میمیرن را بیبینی اونوقت بهت نیگم
Germany
ناشناس
۰۳:۰۲ ۱۸ خرداد ۱۳۹۹
تروخدابزاریدبسته بمونندهم این چشم وهمچشمیهاکم بشه وهم توخونه نمیتونندتعدادزیادی بگن ولی اگه تالارباشه کل فامیل رادعوت میکنند آخه بعضیاراچی باس گفت حالااگه توجشن مهمونایکیشون کروناداشت بقیه گرفتندیاکسی فوت شدنمیگن این عروس یادامادنحوست داشت یخورده بفکرباشیدتازه کسی چیزی نگه خودتون احساس گناه نمی کنید
Iran (Islamic Republic of)
ساناز
۱۴:۱۵ ۱۸ خرداد ۱۳۹۹
توروخدا چرتو پرت نگید
Germany
ناشناس
۰۲:۴۸ ۱۹ خرداد ۱۳۹۹
واقعیت گاهی شنیدنش سخته سانازکمی فکرکن بعدحرف بزن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۰ ۱۸ خرداد ۱۳۹۹
دولت باید جوابگو باشد چون همه تالار ها را تعطیل کرده است وحتی خط واحدها را
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۹ ۱۸ خرداد ۱۳۹۹
تو شهر ما تالارا بازن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۴ ۱۸ خرداد ۱۳۹۹
به زودی بسته خواهند شد
Germany
ناشناس
۰۱:۲۶ ۱۸ خرداد ۱۳۹۹
منتظر گرانی بعد از بازگشایی باشید
۱۲
آخرین اخبار